کد مطلب: ۱۳۴۱۸۹

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران:

اجرای طرح «یه لقمه مهربونی» در رستوران‌های شهر

اجرای طرح «یه لقمه مهربونی» در رستوران‌های شهر

 مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت:رستوران های پایتخت ،میزبانی همشهریان نیازمند را برعهده مي گيرند .

رضا قدیمی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز، با اشاره به آمارهای رسمی و غیر رسمی در خصوص میزان هدررفت مواد غذایی در ایران، گفت: نقطه مشترک در تمامی این آمارها، اعداد و ارقام سرسام‌آور از میزان هدررفت غذا است، به طور مثال ایران در فهرست سه کشور اول جهان در مواد دورریز غذایی است که ٣٠ درصد از مواد غذایی در ایران که ارزش آن بالغ بر 5 تا 8 میلیارد دلار در سال است، هدر می‌رود در حالی که می‌توان با حجم غذاهای دورریز ١٥ میلیون نفر را سیر کرد.

وی افزود: از سوی دیگر خانواده‌های نیازمند بسیاری در شرایط بحرانی به سر می‌برند و تمامی افراد این خانواده از حداقل امکانات در حوزه دریافت منابع غذایی محروم بوده و همین امر انواع مشکلات جسمی و روحی را در آنها تشدید می‌نماید.

رضا قديمي، مديرعامل سازمان خدمات اجتماعي شهرداري در ادامه خاطرنشان کرد: بر همین اساس از سال 94 به منظور کاهش میزان هدررفت مواد غذایی و همچنین حمایت از اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر با تأکید بر جلب مشارکت اجتماعی طرح «یه لقمه مهربونی» در سطح شهر تهران در حال اجراست که این طرح در طول دو سال گذشته فرآیندها و مدل‌های متفاوتی را به منظور جلب حداکثری ظرفیت‌ها اجرا نموده است.

قدیمی تصریح کرد: در مرحله جدید اجرای طرح «یه لقمه مهربونی» در نظر داریم تا از تمامی رستوران‌های سطح شهر تهران که شامل تمامی مراکز تهیه غذا اعم از رستوران‌ها، فست‌فود، فودکورت، آشپزخانه، تهیه غذا و کترینگ، سلف‌سرویس و بوفه، آش و حلیم و… دعوت نماییم تا با مشارکت در اجرای طرح گامی را در راستای اطعام نیازمندان و همچنین کاهش میزان هدررفت مواد غذایی بردارند.

این مقام مسئول در سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه، بیان کرد: نمایندگان سازمان خدمات اجتماعی با مراجعه به رستوران‌ها ضمن تشریح طرح «یه لقمه مهربونی»، مدل‌های مختلفی را به منظور مشارکت پیشنهاد می‌دهند و صاحب رستوران در صورت تمایل می‌تواند با انتخاب یکی از مدل‌ها و یا پیشنهاد یک مدل مشارکت خود را در اجرای طرح اعلام می‌نمایند.

قديمي هدف از اجرای طرح «یه لقمه مهربونی» را ایجاد زیرساخت‌هایی به منظور کاهش هدررفت غذا در رستوران‌ها و تأمین بخشی از نیازهای غذایی گروه‌های نیازمند، آسیب‌دیده و در معرض آسیب دانست و خاطرنشان كرد: در طول روزهاي آينده، نمايندگان سازمان خدمات اجتماعی با مراجعه به رستوران‌هاي شهر تهران، اين جريان مهم و تاثيرگذار شهري را پيگيري و اجرایی خواهند كرد.

لازم به ذكر است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر مي‌توانند به سایت http://hami.tehran.ir و یا مراكز خدمات اجتماعی در سطح مناطق 22گانه مراجعه نمایند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.