کد مطلب: ۱۲۱۶۲۰

۱۱۵ هزار تن پرتقال یخ زده مازندران امحاء شد

115 هزار تن پرتقال یخ زده مازندران امحاء شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از امحا 115 هزار تن پرتقال یخ زده در این استان خبر داد. به گزارش تجارت نیوز،دلاور حیدرپور در گفتگو با با رادیو ایران با بیان اینکه سرمازدگی 900 میلیارد تومان خسارت به باغات این استان وارد کرد،گفت:به دلیل خسارت وارد شده،و به موجب تصمیم دولت،از میزان پرتقال های

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از امحا 115 هزار تن پرتقال یخ زده در این استان خبر داد.
به گزارش تجارت نیوز،دلاور حیدرپور در گفتگو با با رادیو ایران با بیان اینکه سرمازدگی 900 میلیارد تومان خسارت به باغات این استان وارد کرد،گفت:به دلیل خسارت وارد شده،و به موجب تصمیم دولت،از میزان پرتقال های یخ زده باغات آمار برداری شد و طبق تصمیم دولت به ازای هر کیلو از آن،350 تومان در قالب کمک بلاعوض به باغداران پرداخت می شود.
وی افزود: تا پایان روز 21 دی ماه سال جاری،115 هزار تن پرتقال یخ زده از چرخه مصرف انسانی خارج و امحا شده است.
حیدر پور با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی پرتقال از باغداران پس از بروز سرمازدگی در باغات شمال اظهار داشت:از 15 آذرماه سال جاری،خرید تضمینی پرتقال از باغات شمال آغاز شد که بر این اساس،تا پایان 21 دی ماه سال جاری،7 هزار تن پرتقال درجه یک،دو و سه از باغداران خریداری شده است.
وی ادامه داد: پرتقال های درجه یک و دو برای مصرف در بازار و تازه خوری به سردخانه انتقال یافته و پرتقال های درجه سه برای آبگیری به کارخانجات آبمیوه و کنسانتره عرضه می شود.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران،بخشی از محصولات سرمازده باغات شما،مربوز به میوه کیوی است که از آنجایی که کیوی مشمول خرید تضمینی قرار نمی گیرد،مقدار 12 هزار تن از این میوه جمع آوری شد و رای بازسازی داربست های تخریب شده باغات کیوی بر اثر سرمازدگی و نیز کیوی های جمع آوری شده ،به باغداران خسارت از سوی بیمه پرداخت می شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.