کد مطلب: ۱۲۱۰۶۵

انتشار اخبار کذب علیه شرکت فرودگاه‌ها

انتشار اخبار کذب علیه شرکت فرودگاه‌ها

معاون توسعه و مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها با بیان این که آماری از میزان درآمد پروازهای عبوری از آسمان ندارم بر عدم انحراف درآمدهای این شرکت در دو سال اخیر تاکید کرد و گفت: ایرلاین‌های خارجی بدهی بابت پروازهای عبوری به ایران ندارند. محمدرضا امامی در خصوص وضعیت درآمدهای ناشی از پروازهای عبوری از آسمان

معاون توسعه و مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها با بیان این که آماری از میزان درآمد پروازهای عبوری از آسمان ندارم بر عدم انحراف درآمدهای این شرکت در دو سال اخیر تاکید کرد و گفت: ایرلاین‌های خارجی بدهی بابت پروازهای عبوری به ایران ندارند.
محمدرضا امامی در خصوص وضعیت درآمدهای ناشی از پروازهای عبوری از آسمان ایران اظهار کرد: اخیرا در سطح مجلس و جامعه مقداری اخبار کذب گسترش یافته و اهداف این کار را نمی‌دانیم و چرا در ارتباط با شرکت فرودگاه‌ها این اخبار در حال توسعه است.

وی که آیا "دلیل این موضوع را نمی‌دانید یا نمی‌خواهید بگویید"، افزود:‌ نیت توسعه دهنده اخبار را نمی‌دانیم، چون اگر کسی اشراف یا آگاهی نسبت به شرکت دولتی داشته باشد حتما متوجه خواهد شد درآمدهای یک شرکت دولتی حتی کوچکترین درآمد برای اجاره دادن یک غرفه داخل فرودگاه موظف هستیم که به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنیم و با هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر اساس مقررات و قوانین این درآمد برای هزینه‌های جاری و عمرانی برگردد.

وی ادامه داد:‌ پخش این اخبار یا مطرح کردن اصطلاح اطلاعات در جامعه مخصوصا مراجع تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی که مجلس یکی از آنهاست شاید باعث شود مقداری اشتباه صورت گیرد،‌گرچه نمایندگان مجلس هوشمندی خود را نشان داده‌اند.

وی با بیان این که قطعا کسانیکه این اخبار را منتشر می‌کنند خسته می‌شوند، بیان کرد: به عنوان متولی شرکت فرودگاه‌ها اعلام می‌کنم همه درآمدهای شرکت فرودگاه مطابق ضوابط و مقررات تعریف شده در آیین نامه مالی است، همه این درآمدها به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌سود. بر اساس تدوین بودجه‌های سالانه، بودجه جاری و عمرانی را با هماهنگی سازمان مدیریت تنظیم کرده و در مجمع عمومی شرکت تصویب می‌شود.

معاون توسه و مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر این‌که انحرافات بودجه هر سه ماه یکبار از طریق مجمع کنترل می‌شود، اظهار کرد: در پایان سال جلسه مجمع عمومی برای بستن حساب‌ها تشکیل می‌شود، اطلاعات در آنجا تحلیل و آنالیز شده و در صورت انحراف مجمع درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند.

امامی افزود: طی دو سال انحرافی نداشته‌ایم و همه درآمدها به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شده است.

به گزارش تسنیم، وی مبنی بر این که درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها از محل پروازهای عبوری چه میزانی است، گفت:‌ "مستحرضید که با توجه به شرایط منطقه پروازهای عبوری از 400 پرواز به حدود 2000 پرواز گسترش پیدا کرده و با توجه به شرایط شرکت فرودگاه‌ها شما نمی توانید الان درامد پروازهای عبوری، صرفا درآمد خالص حساب کنید. با افزایش پروازهای عبوری ناگزیریم نیروی انسانی و مراقبتی لازم را استخدام کنیم. بحث هوانوردی را توسعه دهیم."

وی ادامه داد: "با این امکانات اگر محاسبه کنیم باید درآمد-هزینه کنیم. درآمد و هزینه‌ای که الان از پروازهای عبوری شامل شرکت فرودگاه‌ها می‌شود شاید در نقطه سر به سر برای تجهیز امکاناتی است که این 2000 پرواز را پوشش می دهد."

معاون توسه و مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: برای پوشش این‌گونه پروازها باید تجهیز شویم که الان در حال این کار هستیم، یعنی رادار پنجم و ششم در حال ورود است.

امامی با بیان این‌که برای خرید و نصب یک رادار حدود 30 میلیارد تومان هزینه شود، گفت: همچنین باید سیستم ILS و ناوبری هوایی را تقویت کنیم، با اینها اگر محاسبه کنیم درآمدهای کسب شده پوشش هزینه های سرمایه‌گذاری را می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسش تسنیم که "آیا رقم درآمدها ازمحل پروازهای عبوری محرمانه است که آنرا اعلام نمی کنید" افزود: "رقم دقیق را الان را ندارم اما می‌توانم آن چیزی را که در بودجه نوشته شده بعدا اعلام کنم."

وی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم مبنی بر این‌که ایرلاین های خارجی از چه طریقی هزینه خدمات ارائه شده توسط شرکت فرودگاه‌ها برای استفاده از آسمان ایران را می‌پردازند، گفت:‌ پرداخت طبق همان روال درآمدها به صورت ارزی است که به خزانه واریز شده و از آنجا به ما پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که مشکلی برای دریافت این درآمدها نداریم، افزود: ایرلاین‌های خارجی یا خودشان -به صورت مستقیم- پرداخت می‌کنند یا این که از طریق یک واسطه این کار را انجام می‌دهند.

معاون توسه و مدیریت منابع شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به این‌که ایرلاین خارجی بدهکار نداریم، افزود: ایرلاین‌ها خارجی به دلیل این‌که باید برنامه پروازی خود را از ما بگیرند به موقع هزینه‌های عبور از آسمان ایران را پرداخت می‌کنند.

امامی در عین حال گفت:‌ایرلاین‌ها بدهی دارند اما به تناسب زمانی است که برای آنها تعیین شده، این زمان یکماه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.