کد مطلب: ۱۳۲۶۹۲

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع فولاد غرب آسیا

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجتمع فولاد غرب آسیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر خود به استان قم از مجتمع فولاد غرب آسیا بازدید به عمل آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در جریان سفر یک روزه خود به استان قم از مجتمع فولاد غرب آسیا بازدید به عمل آورد.

در این بازدید استاندار قم و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان نیز حضور داشتند.

مجتمع فولاد غرب آسیا، در زمینه تولید انواع ورق‌های فولادی و آهنی نورد سرد با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال در حال فعالیت است. ظرفیت اجرای پروژه ورق‌های سردنورد شده در این مجتمع ۵۵۰ هزار تن در سال با ضخامت نهایی ۱۸ صدم تا سه میلی‌متر و عرض ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ میلی متر است. همچنین کلاف‌های این واحد تولیدی با وزن شش تا ۳۰ تن طبق آخرین استانداردهای بین‌المللی این حوزه تولید می‌شوند.

واحدهای اسیدشویی، بازیافت اسید، تولید هیدروژن و نیتروژن، عملیات حرارتی، تولید بخار و تولید هوای فشرده، تعمیرگاه مرکزی، بسته‌بندی، خط نواربری ورق گرم ‌و رول ساپ از جمله مهمترین واحدهای خطوط اصلی این پروژه هستند.

در این مجتمع همچنین واحد نورد تک قفسه‌ای شماره یک به عرض یک هزار و ۷۰۰ میلی‌متر و واحد نورد تک قفسه‌ای شماره دو به عرض یک هزار و ۲۷۰ میلی‌متر فعال است.

عمده محصولات تولیدی این مجتمع در صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، پوشش ساختمان‌ها، ورق‌های رنگی، ورق‌های گالوانیزه و صنایع بسته‌بندی مانند قوطی‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شرکت به همت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، با سرمایه‌گذاری ثابت ریالی ۲۰۰ میلیارد تومانی و سرمایه‌گذاری ارزی صد میلیون دلاری و با تکیه بر تجربه مدیران ارشد فولاد مبارکه در سال ۱۳۸۴ در استان قم و در کیلومتر ۳۵ جاده سلفچگان به شهرستان دلیجان احداث شد.

همچنین با مشارکت بانک سپه، یک سرمایه‌گذاری صد میلیون دلاری با سرمایه در گردش به صورت اعتبار اسنادی صد میلیارد تومانی در این مجتمع صورت گرفت.

مجتمع فولاد غرب آسیا در زمینی به مساحت ۵۳۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۴۰ هزار متر مربع در سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی شد و برای ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

میانگین تولید و فروش سه ساله محصولات این مجتمع تولیدی ۱۲ هزار تن در ماه بود و در این بازه زمانی پنج هزار تن صادرات صورت گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.