کد مطلب: ۱۴۴۸۲۳

برگزیت و تاثیر آن بر محیط زیست

برگزیت و تاثیر آن بر محیط زیست

دو گزارش اخیر موسسه امور بین المللی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد، برگزیت می‌تواند تاثیر عمیق و بی‌ثبات‌کننده‌ای برای حرکت جهانی در مقابله با مسائل اقلیمی داشته باشد.

اثرات زیست‌محیطی برگزیت در تمام جهات زیان‌بار است. دو گزارش اخیر موسسه امور بین المللی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد، برگزیت می‌تواند تاثیر عمیق و بی‌ثبات‌کننده‌ای برای حرکت جهانی در مقابله با مسائل اقلیمی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از 650 قانون در اتحادیه اروپا برای حفاظت از محیط زیست، زیستگاه‌ها، کیفیت هوا، کنترل زباله‌ها، ایمنی مواد غذایی و زمینه‌های بسیار دیگر تصویب شده است. این قوانین برای اطمینان از هماهنگی در میان کشورها برای حفاظت از محیط زیست و ایجاد یک چارچوب قانونی برای تجارت موثر وضع شده‌اند.

از سوی دیگر، انگلستان که تاکنون رهبری برنامه‌ریزی مسائل و سیاست‌های آب‌وهوایی و اقلیمی را برعهده داشته است، در حال خروج از اتحادیه اروپاست.

گفتنی است، اتحادیه اروپا در نظر دارد تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 30 درصد کاهش دهد.

اما این امکان نیز وجود دارد که انگلیس به دلیل به دست آوردن مزیت رقابتی خود با خروجش از اتحادیه اروپا، از تعهد نسبت به توافق پاریس عقب‌نشینی کند. این مسئله می‌تواند نتایج زیان‌باری را برای محیط زیست به همراه داشته باشد.

تحلیل‌گران معتقدند، انگلستان پس از خروج از اتحادیه اروپا به توافق پاریس متعهد نخواهد ماند. چون خروج انگلستان از توافق پاریس می‌تواند تاثیرات عمیقی بر تجارت این کشور و احتمالا رقابت با شرکای تجاری‌اش داشته باشد.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در نشست گروه 7 سال جاری اعلام کرد، در نظر دارد دارد از توافق اقلیمی پاریس خارج شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.