کد مطلب: ۱۳۳۵۰۲

تقاضای هند برای نفت افزایش یافت

تقاضای هند برای نفت افزایش یافت

واردات نفت به هند که برای سه ماه متوالی کاهش یافته بود، در ماه آپریل افزایش یافت.

به نقل از بلومبرگ، تقاضای هند برای نفت خام در ماه آپریل افرایش یافت. این در حالی است که واردات این کشور برای سه ماه متوالی کاهش یافته بود. به گفته تحلیل‌گران، دلیل این امر می‌تواند جمع‌آوری اسکناس‌های روپیه با ارزش بالا باشد، که به دستور نخست‌وزیر این کشور انجام شد.

در ماه آپریل، مصرف سوخت در هند با 3.3 درصد افزایش، به 16.70 میلیون تن رسید. مصرف سوخت دیزل، که 40 درصد تقاضای کل سوخت هندی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، با 2.8 درصد افزایش، به 6.96 میلیون تن و همین‌طور مصرف بنزین با 4.5 درصد افزایش، به 2.09 میلیون تن رسید.

به گفته تحلیل‌گر بلومبرگ، تقاضای بیشتر هند در ماه‌های آپریل و می نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، روند افزایشی داشته است. افزایش تقاضای هند برای نفت در ادامه سال می‌تواند به رشد تقاضای جهانی نفت در تابستان کمک کند.

در حال حاضر، هند 80 درصد نفت مورد نیاز خود را وارد می کند و به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود این کشور تا سال 2040 سریع‌ترین کشور در میزان مصرف انرژی باشد.

در ماه ژانویه، مصرف نفت در این کشور 5.9 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان در سیزده سال گذشته بوده است. کاهش تقاضا در ماه فوریه 3.1 درصد و در ماه مارس 0.7 درصد اعلام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.