کد مطلب: ۱۲۷۴۲۱

ثبت بش از ۲۰۰ هزار تخلف رانندگی از ۲۵ اسفند

ثبت بش از 200 هزار تخلف رانندگی از ۲۵ اسفند

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۷۸ هزار تخلف از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ثبت شده که این رقم بسیار بالا بوده و باید به امنیت و ایمنی جاده ها توجه بیشتری شود. به گزارش صدا و سیما، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از راه آهن گفت: تا پایان روز یازدهم فروردین در حوزه ریلی

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۷۸ هزار تخلف از ۲۵ اسفند تا ۱۲ فروردین ثبت شده که این رقم بسیار بالا بوده و باید به امنیت و ایمنی جاده ها توجه بیشتری شود.
به گزارش صدا و سیما، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از راه آهن گفت: تا پایان روز یازدهم فروردین در حوزه ریلی یک میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مسافر با ۳ هزار و ۶۰۰ قطار در حوزه ریلی جا به جا شده اند که این رقم، در حوزه هواپیمایی ۲۴ هزار پرواز با ۳ میلیون مسافر ثبت شده است؛ همچنین در حوزه جاده ای پیش بینی ۵۰ میلیون مسافر را داشتیم که هنوز میزان دقیق آن به دست ما نرسیده است.

وزیر راه با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر، بیشتر نقاط کشور بارانی است، به هموطنان توصیه کرد: به هشدارهای پلیس توجه کنند و با مراجعه به سامانه ۱۴۱ اطلاعات هواشناسی را برای سفر دریافت کنند؛ بر این اساس مردم باید از عجله و شتاب دوری کنند تا در پایان تعطیلات روزهای خوبی را داشته باشند.

آخوندی در خصوص تمهیدات ویژه در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی گفت: در هماهنگی که با پلیس داشتیم و همچنین هماهنگی های انجام شده با حدود ۱۲ هزار راهدار، تلاش کردیم تا تعطیلات خوبی را برای مردم فراهم کنیم.

وی افزود: هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه در جاده ها حضور داشتند و همچنین حضور هلال احمر و پلیس و اورژانس در جاده ها برای رفاه حال هموطنان بوده است.

وزیر راه گفت: در بحث هوایی در بخش گذرنامه و گمرک نیز افزایش نیرو داشتیم تا مردم با مشکل روبرو نشوند.

آخوندی با اشاره به اینکه امروز یکی از روزهای اوج حمل و نقل جاده ای است، ‌افزود: دیروز ۱۳ استان درگیر برف و باران بود و امروز ۸ استان درگیر برف و باران هستند و با توجه به اینکه رعایت ایمنی در جاده ها مهم است، ‌ از مردم

می خواهم از عجله و شتاب دوری کنند.

وی گفت: تردد شمارهای امسال، ‌ ۱۱ درصد رشد تردد را نسبت به پارسال نشان می دهد و در لحظه اوج؛ میانگین تردد از جاده ها ۴۶۱ تردد در ساعت بوده که نسبت به پارسال ۳۵ تردد بیشتر شده است.

وزیر راه با بیان اینکه مردم با مراجعه به سامانه ۱۴۱ برنامه سفر خود را برنامه ریزی می کنند، ‌گفت: چهارمین روز بیشترین میزان مراجعه مردم به ۱۴۱ را داشته ایم تا وضع جاده ها را ببینند. این رقم به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مراجعه رسیده است.

وی افزود: اوج تردد نیز در روز هفتم فروردین بوده است و مفهمومش این است که مردم در روز چهارم مراجعه و با توجه به میزان زیاد تردد، ‌ برنامه سفر خود را تعدیل کرده اند.

آخوندی گفت: امروز منتظر ورود ۴۱۴ هزار وسیله نقلیه برای وارد شدن به تهران هستیم. به همین خاطر از مردم می خواهیم که مقررات را رعایت کنند و کسانی که در سفرهای طولانی هستند، ‌با توجه به شلوغی امروز سفر خود را به تعویق بیاندازند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.