کد مطلب: ۱۲۷۸۷۶

حذف آفت سفید بالک از درختان شمال شرق تهران

حذف آفت سفید بالک از درختان شمال شرق تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از اقدامات و تمهیدات ویژه درخصوص مبارزه با مگس های سفید و آفات درختان خبر داد و گفت: در طرحی فوریتی روغن پاشی درختان در منطقه آغاز شد. حسین سیگارودی در این باره افزود: با فرارسیدن فصل بهار افزایش تدریجی گرمای هوا و به منظور نگهداری

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از اقدامات و تمهیدات ویژه درخصوص مبارزه با مگس های سفید و آفات درختان خبر داد و گفت: در طرحی فوریتی روغن پاشی درختان در منطقه آغاز شد.
حسین سیگارودی در این باره افزود: با فرارسیدن فصل بهار افزایش تدریجی گرمای هوا و به منظور نگهداری درختان و کنترل بیولوژیک آفات و همچنین مگس های سفید ، نصب رول و کارت زرد بر روی تنه بیش از 1000 اصله از درختان محلات 20 گانه منطقه 4 انجام شد.
وی گفت: در ادامه این عملیات روغن پاشی بر روی درختان توت و زیتون یکی از روش های موثر در این طرح است.
سیگارودی افزود: یکی دیگر از اقدامات این طرح شستشو و آبیاری به موقع درختان است که تا قبل از افزایش دمای هوا اجرایی خواهد شد.
معاون خدمات شهری منطقه 4 گفت: در حال حاضر تمامی درختان توت و زیتون با روغن ولک به غلظت 10 در 1000 در سطح منطقه برای جلوگیری از افزایش این آفت در سال آتی روغن پاشی شده است.
سیگارودی در پایان افزود: امروزه یکی از روش های مبارزه بیولوژیکی با آفات رایج در سطح شهر تهران، روغن پاشی درختان به ویژه درختان میزبان آفت سفید بالک می باشد که جایگزین مناسبی برای سموم پر خطر شیمیایی هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.