کد مطلب: ۱۲۷۵۹۲

دولت دست از سر تولید بردارد

دولت دست از سر تولید بردارد

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی با اشاره به اینکه چند سالی است که تولید به تعطیلی کشیده شده است، گفت: اگر دولت به‌دنبال نجات اقتصاد بود باید واردات را کاهش می‌داد، اما اکنون شاهد گسترش روزافزون واردات رسمی و غیررسمی هستیم. علیرضا مرادی با بیان اینکه چندسالی است که تولید به تعطیلی کشیده شده است، گفت:

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی با اشاره به اینکه چند سالی است که تولید به تعطیلی کشیده شده است، گفت: اگر دولت به‌دنبال نجات اقتصاد بود باید واردات را کاهش می‌داد، اما اکنون شاهد گسترش روزافزون واردات رسمی و غیررسمی هستیم.

علیرضا مرادی با بیان اینکه چندسالی است که تولید به تعطیلی کشیده شده است، گفت: اگر دولت دست از سر تولید کنندگان بردارد و قانون را اجرا کند در بسیاری موارد برای تولیدکنندگان کارگشا است.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی با بیان اینکه "این روزها شاهد گسترش حجم واردات هستیم" افزود: متأسفانه باتوجه به شرایط رکود تعداد زیادی از شاغلان شغل خود را از دست داده‌اند و در یک سال اخیر هیچ بنگاه تولیدی نیرو جذب نکرده است بلکه نیروهای موجود خود را هم به‌خاطر رکود از دست داده است. متأسفانه ظرفیت بخش‌های تولیدی در طول یک سال گذشته از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.

مرادی با ابراز اینکه آقای روحانی سال 92 بیان کردند که شعار من "نجات اقتصاد ایران است" گفت: اگر دولت به‌دنبال نجات اقتصاد بود باید واردات را کاهش می‌داد. وزیر صنعت و رئیس اتاق ایران و چین را جابه‌جا می‌کرد.

وی با گلایه از اینکه چندین کارخانه تولید چادر مشکی راه‌اندازی شد اما به تولید نرسید، گفت: در کشوری که مصرف چادر مشکی بالاست تمام چادر مشکی‌ها وارداتی است، چرا که عده‌ای منافعی در واردات دارند و اجازه کاهش واردات را نمی‌دهند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های تولیدی افزود: در سالهای گذشته بنگاه‌های تولیدی هیچ رشدی به‌لحاظ ظرفیت تولیدی و حجم و ارزش معاملات نداشتند‌، از نحوه برگزاری مجامع تعاونی‌های تولیدی کاملاً مشخص است که وضعیت‌شان نسبت به گذشته چگونه است.

وی با اشاره به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" گفت: تنها راهکار تحقق این شعار توجه به بخش تعاون است. ریشه اقتصاد مقاومتی در تعاون و تکیه بر تولید داخل است که در راستای آن تولید رونق و اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم،مرادی بیان کرد: از حداکثر ظرفیت تعاونی‌ها برای بخش تولید استفاده نکردیم و نتوانستیم جایگاهی را که قانون به این بخش داده است ایجاد کنیم و نیازمند فعال کردن این بخش هستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.