کد مطلب: ۱۴۵۱۱۶

نماینده کویت در اوپک:

ذخایر جهانی نفت خام در حال کاهش است

ذخایر جهانی نفت خام در حال کاهش است

نماینده کویت در اوپک با ابراز خوشنودی از نتایج توافق کاهش تولید گفت: از آنجا که تقاضا برای نفت خام رو به افزایش است و اعضای اوپک هم به توافق جهانی کاهش تولید پایبند هستند، بازار نفت در مسیر احیا قرار دارد.

نماینده کویت در اوپک با ابراز خوشنودی از نتایج توافق کاهش تولید گفت: از آنجا که تقاضا برای نفت خام رو به افزایش است و اعضای اوپک هم به توافق جهانی کاهش تولید پایبند هستند، بازار نفت در مسیر احیا قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بلومبرگ، اعضای اوپک و برخی تولیدکنندگان بزرگ غیراوپکی از جمله روسیه در ماه می به توافق رسیدند که قرارداد کاهش تولید را تا مارس 2018 تمدید کنند. این تولیدکنندگان معتقدند، ذخایر جهانی به میزان 5 سال گذشته که هدف مورد نظر اوپک بوده است، نرسیده‌ است.

این در حالی است که ذخایر نفت آمریکا هم طی دو هفته گذشته بیش از آنچه تحلیل‌گران انتظار داشتند، روند کاهشی داشته است.

نماینده کویت در اوپک همچنین اظهار داشت: ادامه هماهنگی میان تولیدکنندگان نفت و همچنین افزایش رشد در تقاضا، ما را به هدف خود، یعنی مهار مازاد عرضه، نزدیک خواهد کرد.

وی ماه گذشته در مصاحبه تلفنی خود در استانبول گفت: کویت مسئولیت نظارت بر اجرای این قرارداد را دارد و تغییر استراتژی برای اوپک غیرقانونی است.

گفتنی است، بر اساس گزارش روز سه‌شنبه آژانس بین‌المللی انرژی، میزان پایبندی اوپک به این توافق در ماه ژوئن به پایین‌ترین میزان خود از ژانویه گذشته رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین در گزارش خود اعلام کرد: افزایش عرضه از سوی اوپک، تهدیدی برای مهار مازاد نفت خواهد بود.

لازم به ذکر است، قیمت نفت خام در سال جاری به دلیل افزایش تولید نیجریه و لیبی و همین‌طور افزایش ذخایر نفت در آمریکا، کاهش یافت. این افزایش تولید تلاش‌های اوپک برای مهار ذخایر جهانی را تضعیف کرده است.

در حال حاضر لیبی و نیجریه از قرارداد کاهش تولید معاف هستند و میزان تولیدشان به طور متوسط بین 300 تا 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

نماینده کویت گفته است: هنوز برای محدودیت تولید این دو کشور زود است. باید ببینیم آیا این افزایش‌ها پایدار می‌ماند یا تغییر می‌کند. در حال حاضر باید دست نگه داریم. و آمار تولید این دو کشور را مشاهده کنیم.

بر اساس تحقیقات بلومبرگ، در حال حاضر تولید لیبی به 1.05 میلیون بشکه در روز رسیده است. این بیشترین میزان تولید از سال 2013 تاکنون است. نیجریه نیز با 17 درصد افزایش، تولید خود را به 1.7 میلیون بشکه در روز رسانده است.

نماینده‌های لیبی و نیجریه به نشست کمیته فنی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در 22 جولای که پیش از نشست وزیران برگزار می‌شود دعوت شده‌اند تا درباره تولیدشان توضیح دهند.

نماینده کویت همچنین اعلام کرد: در حال حاضر اجرای توافق کاهش تولید به روند احیای بازار نفت کمک کرده است و به نظر نمی‌رسد تصمیم جدید برای کاهش بیشتر ضروری باشد. اوپک بهتر است بیشتر بر روی هدف بلندمدت خود یعنی مهار مازاد عرضه تمرکز کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.