کد مطلب: ۱۴۵۱۷۰

سبقت بازار ویدیوی آنلاین از سینما

سبقت بازار ویدیوی آنلاین از سینما

پیش‌بینی می‌شود روندی که طی سال‌های اخیر در سراسر جهان با ظهور امثال نت‌فلیکس و آمازون به وجود آمده، آسیا را هم در بر بگیرد و با فاصله از سینما جلو بزند.

با استناد به گزارشی که به تازگی منتشر شده، بازار ویدیوی آنلاین قاره آسیا قرار است طی پنج سال آینده رشدی تقریبا سه‌برابری داشته باشد و چین مسئول تقریبا نیمی از این رشد خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، این گزارش که توسط شرکت مشاوره میدیا پارتنرز آسیا منتشر شده و «توزیع ویدیوی آنلاین و برادبند آسیا» نام دارد، می‌گوید سودها که شامل تبلیغات و هزینه اشتراک می‌شود، بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۲ سالی ۲۱ درصد رشد می‌کند و از ۱۷.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ بسیار بالاتر می‌رود.

نکته جالب این است که مدل‌های تجاری مختلف به احتمال زیاد در کنار یکدیگر به کارشان ادامه می‌دهند. با وجود رقابت گسترده از طرف غول‌های استریمینگ ویدیوی جهانی، انتظار می‌رود بازیکنان داخلی زنده بمانند چون محتوای داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گستره بازار ویدیوی آنلاین چین و مخصوصا بخش اشتراک آن، تمام انتظارهای فعلی بازار را به چالش خواهد کشید. این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که تبلیغات در پلتفورم‌های ویدیویی چینی تا سال ۲۰۲۲ به ۱۳ میلیارد دلار خواهد رسید. انتظار می‌رود تا همان تاریخ ارزش اشتراک‌ها در چین به ۱۷.۳ میلیارد دلار برسد. به این ترتیب، روی هم رفته آن‌ها بازاری ۳۰ میلیارد دلاری را شکل خواهند داد که کاری می‌کند ۶.۴ میلیارد دلار به دست آمده توسط بخش سینمایی چین در سال ۲۰۱۶ ناچیز به نظر برسد.

این گزارش می‌گوید موفقیت چین در این قسمت به خاطر سرمایه‌گذاری‌های گسترده در محتوای آنلاین اوریجینال و خریداری‌شده، بازار ضعیف تلویزیون پولی معمولی، بهبود زیرساخت‌ها و استفاده از تلویزیون‌های هوشمند و همچنین استفاده مشتریان از سیستم‌های پرداخت یکپارچه خواهد بود که بسیاری از آن‌ها توسط خود رهبران اینترنتی به وجود آمده‌اند که صاحب محبوب‌ترین سرویس‌های ویدیوی آنلاین هستند.

خارج از چین، تصویر بسیار گسترده‌تر است و ژاپن و استرالیا پیشرفته‌ترین‌ها هستند. از دیگر مناطق کلیدی می‌تواند به هند و کره اشاره کرد که در حال حاضر نت‌فلیکس قوی‌ترین بازارهایش در منطقه را در این کشورها دارد. این گزارش تخمین می‌زند که نت‌فلیکس تا پایان سال ۲۰۱۷ در این منطقه ۴.۷ میلیون مشترک خواهد داشت که ۳ میلیون نفر از آن‌ها در استرالیا هستند.

در مناطقه کوچک‌تر مخصوصا فیلیپین، تایلند، مالزی، کره و هندوستان، رشد ویدیوی آنلاین در توازن درجه همکاری بین اوپراتورهای محتوا و شرکت‌های مخابراتی داخلی و تامین‌کنندگان برادبند خواهد شکل خواهد گرفت. با این حال، استفاده غیرقانونی از محتوا یکی از مشکلات بزرگ صنایع کشورهایی مانند سنگاپور و مالزی است.

اوپراتورهای ویدیویی تولیدکننده محتوا دارند نه تنها از طریق ارتباط‌های مخابراتی بلکه از طریق استراتژی‌های برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری روی تولید محتوا با نت‌فلیکس و آمازون مقابله می‌کنند. با استناد به این گزارش، ممکن است تعدادی از این گروه‌ها با هم ادغام شوند.

در انتها،‌ این گزارش پیش‌بینی می‌کند که با توجه به گسترش سریع بخش تولید محتوا، برنامه‌های برنددار شبکه‌های تلویزیونی پولی هم به طور کامل از بین نخواهند رفت. شبکه‌ها و مقصدهای برنددار به طور خاص در بخش فیلم‌ها و برنامه‌های ورزشی قدرتمند هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.