کد مطلب: ۷۷۱۲۳

وعده های وزارت صنعت به نساجی عملی نشد

وعده های وزارت صنعت به نساجی عملی نشد

  رئیس انجمن نساجی با بیان اینکه علی‌رغم طولانی شدن انتظار تولیدکنندگان نساجی جلسه آنان با با وزیر صنعت برگزار نشد، گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود در جابجایی پول، افزایش نرخ ارز در بودجه، کمکی به رشد صادرات نخواهد کرد. محمد مروج با بیان اینکه جلسه تولیدکنندگان نساجی با وزیر صنعت بالاخره برگزار نشد،

رئیس انجمن نساجی با بیان اینکه علی‌رغم طولانی شدن انتظار تولیدکنندگان نساجی جلسه آنان با با وزیر صنعت برگزار نشد، گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود در جابجایی پول، افزایش نرخ ارز در بودجه، کمکی به رشد صادرات نخواهد کرد.
محمد مروج با بیان اینکه جلسه تولیدکنندگان نساجی با وزیر صنعت بالاخره برگزار نشد، اظهار داشت: وعده‌های زیادی از طرف وزارت صنعت به تولیدکنندگان داده می‌شود، ولی این وعده‌ها عملی نمی‌شوند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان نساجی درخواست برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت را داشتند که به نتیجه نرسید.
رئیس انجمن نساجی تأکید کرد: ما از برگزاری این جلسه ناامید شده‌ایم و دیگر این مسئله را دنبال نمی‌کنیم.
مروج همچنین در ارزیابی نرخ 3300 تومانی دلار در لایحه بودجه 96 و تأثیر آن بر تولید و صادرات محصولات نساجی، اظهار داشت: در حال حاضر تولیدکنندگان نساجی تمام مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز آزاد خریداری می‌کنند و محصولات پتروشیمی نیز به عنوان یک ماده اولیه مهم بر مبنای نرخ ارز آزاد قیمت‌گذاری می‌شوند.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ رسمی ارز در بودجه باعث رشد نرخ ارز آزاد نیز می‌شود، گفت: این موضوع بر قیمت تمام شده تولید تأثیر می‌گذارد و باعث افزایش بهای تولید کالا خواهد شد.
* رشد 400 تومانی قیمت هر کیلو مواد اولیه تولید موکت
وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو مواد اولیه تولید موکت در کشور 400 تومان افزایش یافته و این در حالی است که تولیدکنندگان محصول خود را با قیمت‌های سال گذشته می‌فروشند.
رئیس انجمن نساجی تأکید کرد: در حال حاضر پتروشیمی‌ها گران‌فروشی می‌کنند و در چنین وضعیتی تولیدکنندگان نساجی با تبدیل مواد پتروشیمی به محصول نهایی نمی‌توانند کالای خود را با قیمت بالا در بازار عرضه کنند، زیرا بازار با رکود مواجه است.
* صادراتی نداریم که رشد نرخ ارز به نفعمان باشد
وی در مورد تأثیر افزایش نرخ ارز در بودجه بر صادرات محصولات نساجی نیز گفت: در حال حاضر نقل و انتقال پول با مشکل روبه‌رو است و تولیدکنندگان نمی‌توانند به راحتی پول محصول صادرشده خود را به کشور منتقل کنند.
مروج ادامه داد: هم اکنون فقط چند بانک کوچک در آلمان و ترکیه که ارتباطات بین‌المللی ندارند، می‌توانند مبالغ کمی را برای تولیدکنندگان ایرانی جابه‌جا کنند.
وی تصریح کرد: تولیدکنندگان نساجی باید بابت جابجایی پول حاصل از صادرات، هزینه اضافه 7 درصدی را پرداخت کنند که هزینه صادرات را افزایش می‌دهد.
مروج افزود: در عین حال، کشورهایی مانند ترکیه و چین ارزش پول خود را کاهش داده‌اند تا صادرات بیشتری انجام دهند و این مسئله باعث تقویت حضور آنها در بازارهای جهانی شده است.
به گزارش فارس،وی افزود: ما نیز می‌توانیم با افزایش نرخ ارز، بر صادرات محصولات تأثیر مثبت بگذاریم، اما این در حالی است که به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌توانیم جابه‌جایی پول داشته باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.