کد مطلب: ۱۲۷۵۹۸

عراق به طور کامل از توافق کاهش تولید تبعیت می‌کند

عراق به طور کامل از توافق کاهش تولید تبعیت می‌کند

دبیرکل اوپک در بغداد به خبرنگاران گفت، عراق به اوپک اطمینان داده که به طور کامل به تعهدات خود بر اساس توافق کاهش تولید عمل خواهد کرد. به گزارش رویترز، محمد بارکیندو دبیر کل اوپک در بغداد به خبرنگاران گفت، عراق به اوپک اطمینان داده که به طور کامل به تعهدات خود بر اساس توافق

دبیرکل اوپک در بغداد به خبرنگاران گفت، عراق به اوپک اطمینان داده که به طور کامل به تعهدات خود بر اساس توافق کاهش تولید عمل خواهد کرد.

به گزارش رویترز، محمد بارکیندو دبیر کل اوپک در بغداد به خبرنگاران گفت، عراق به اوپک اطمینان داده که به طور کامل به تعهدات خود بر اساس توافق کاهش تولید عمل خواهد کرد.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق نیز که در کنفرانسی با حضور بارکیندو حضور داشت گفت، میزان تبعیت عراق از توافق کاهش تولید اکنون 98 درصد است.

بارکیندو در این نشست اظهار داشت، تبعیت اوپک و غیر اوپکی ها از توافق کاهش تولید «امیدوار کننده» است. وی افزود، تبعیت کلی از این توافق در ماه ژانویه 86 درصد و در ماه فوریه 94 درصد بوده است.

بارکیندو گفت، روند برقراری توازن در بازار قبلا شروع شده است و میزان ذخایر نفت خام جهان در حال پایین آمدن است.

لعیبی نیز گفت، وی از توافق موجود رضایت دارد، اما نگفت که آیا عراق از تمدید توافق حمایت خواهد کرد یا نه. وی این موضوع را به نشست وزرای اوپک در ماه می موکول کرد.

وی گفت، توافق فعلی «دارای عناصر مثبت فراوانی است و به بسیاری از اهداف خود دست یافته است. کار برای رسیدن به کاهش تولید 1.8 میلیون بشکه ای ادامه دارد.»

توافق کاهش تولید که سال گذشته بین اوپک و 11 تولید کننده دیگر از جمله روسیه به دست آمد، موجب شد تا قیمت نفت به حدود 50 دلار برسد. اما این افزایش قیمت ها، تولید کنندگان نفت شیل آمریکا را نیز تشویق کرده که تولید خود را بالا ببرند.

لعیبی افزود، هرچند عراق متعهد به تبعیت 100 درصدی از توافق کاهش تولید است، اما پروژه های خود برای افزایش ظرفیت تولید و رساندن آن به 5 میلیون بشکه در روز تا قبل از پایان امسال را نیز پیگیری می کند.

وی افزود، عراق همچنین طرح های اکتشافی خود را دنبال خواهد کرد تا میزان ذخایر نفتی اش را در سال 2018 به میزان 15 میلیارد بشکه افزایش دهد و به 178 میلیارد بشکه برساند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.