کد مطلب: ۱۵۱۰۳۶

قیمت هفتگی طلا رکورد زد

قیمت هفتگی طلا رکورد زد

پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد، طلا در پایان معاملات دیروز (جمعه) بازار نیویورک بیشترین افزایش قیمت هفتگی در چهار ماه گذشته را ثبت کرد، زیرا بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی تقاضای این فلز گرانبها را افزایش داده است.

کالین برچ، تحلیلگر بازار کالا در شرکت «اکونومیست اینتلیجنس یونیت» لندن از طریق پست الکترونیکی به مارکت واچ گفت: انتظار داریم ریسک ژئوپلیتیکی تا پایان سال 2017 افزایش یابد که در این صورت تقاضای طلا و دیگر دارایی‌های مطمئن مانند فرانک سوییس و ین ژاپن افزایش خواهد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: با این حال پیش‌بینی نمی‌شود قیمت فلز زرد رشد خیره‌کننده‌ای داشته باشد، زیرا گمان نمی‌رود این تنش‌ها به یک رویارویی کامل تبدیل شود.

قیمت طلا در پایان معاملات دیروز بازار کامکس نیویورک سه دلار و 90 سنت یا 0.3 درصد بالا رفت و به یک هزار و 294 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در فعال‌ترین قراردادها (قراردادهایی با بیشترین حجم معامله) به بالاترین سطح از ششم ژوئن (16 خرداد) رسید.

قیمت هفتگی طلا 2.3 درصد بالا رفت که بیشترین افزایش از هفته منتهی به 13 آوریل (24 فروردین) است.

در بازار لندن هر اونس طلا در پایان معاملات تحویل فوری این بازار به یک هزار و 186 دلار و 10 سنت رسید که نسبت به روز پیش از آن یک دلار و 70 سنت افزایش داشت.

قیمت هفتگی طلا در این بازار 0.2 درصد افزایش داشت.

اواخر هفته گذشته، رئیس‌جمهوری آمریکا به کره شمالی هشدار داد که با «آتش و خشم» روبرو می‌شود و پیونگ‌یانگ نیز پاسخ داد که حمله به «گوام» را بررسی می‌کند.

دونالد ترامپ دیروز در توییترش نوشت، طرح‌های نظامی آمریکا برای واکنش در برابر اقدام احتمالی کره شمالی آماده شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.