کد مطلب: ۱۴۵۰۶۳

مترو پرند از بودجه جا مانده است

مترو پرند از بودجه جا مانده است

با وجودی که دو سه سال است مسئولان از افتتاح قریب‌الوقوع مترو پرند خبر می‌دهند، هنوز بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه تامین نشده است.

با وجودی که بیش از ۷۱ هزار واحد مسکن مهر پرند افتتاح شده و ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در حال تکمیل است، اقبال از این شهر به دلیل کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی و نیز نبود خطوط ریلی مناسب، پایین است. این را 6000 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی این شهر تایید می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هم‌اکنون قطار حومه‌ای تهران - پرند در ۱۱ نوبت رفت و ۱۱ نوبت برگشت، جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهد. با این حال حدود ۷۰ درصد ظرفیت این قطارها خالی است. از سوی دیگر رسیدن مترو این شهر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و وعده‌های گاه و بیگاه مسئولان برای تکمیل مترو، تنها در حد صحبت باقی مانده است. البته عنوان می‌شود که ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا پایان ماه جاری مسافرگیری خواهد کرد اما ادامه مسیر به سمت پرند نیازمند بودجه‌ای است که بعضی افراد آن را ۳۰۰ و برخی ۴۰۰ میلیارد تومان تخمین می‌زنند. به محض محقق شدن تامین منابع، کار شروع و ظرف ۶ ماه پس از آن ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید.

بعد از آنکه شرکت عمران شهر جدید پرند از محل منابع داخلی خود ۳۶ میلیارد تومان برای مترو پرند هزینه کرد، در سال ۱۳۹۲ کار را به شهرداری تهران واگذار کرده و ظاهرا شهرداری منابع کافی را برای تکمیل پروژه در اختیار ندارد. البته اواخر سال گذشته مدیرعامل شرکت مترو تهران از تامین منابع مترو پرند توسط شهرداری خبر داده بود اما مشخص نیست ساکنان پرند دقیقا چه زمانی رنگ مترو را خواهند دید.

با این حال طبق اعلام شرکت عمران شهر جدید پرند قرار است نماینده رباط‌کریم و بهارستان جلسه‌ای با جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری و آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار کند تا مقدمات تامین اعتبار در اسرع وقت انجام شود.

از سوی دیگر مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت پرند ۱۱۹ هزار نفر است؛ در حالی که اگر قرار بود جمعیت در واحدهای افتتاح شده مستقر شوند جمعیت این شهر باید بیش از ۲۰۰ هزار نفر باشد.

عضو هیات‌مدیره شهرهای جدید در این خصوص می‌گوید: پایین بودن جمعیت پرند نشان می‌دهد که بخشی از واحدهای مسکن مهر تقاضای لازم را ندارد. البته بخشی ممکن است ناشی از ضعف امکانات شهری باشد که باید تکمیل شود. ولی قسمتی از آن با هدف ورود قشر متوسط به بازار مسکن انجام شده که بدون تقاضا مانده است.

حبیب‌الله طاهرخانی با بیان این‌که خدمات روبنایی مسکن مهر پرند تا حد زیادی انجام شده است، گفت: بحث‌های آماده‌سازی مهم‌ترین معضل پرند است که در بعضی نقاط ایجاد مشکل کرده است.

در روزهای اخیر نیز علی‌اکبر طاهری -مدیرعامل شرکت عمران پرند- طی بازدید از برخی پروژه‌های فاز ۶ از نزدیک با متقاضیان و ساکنان صحبت کرده که مشکلات و موانع در خصوص خدمات‌رسانی به بخش‌های باقیمانده پروژه مطرح شده و طاهری نسبت به رفع مشکلات، دستورات لازم را صادر کرده است.

همچنین مقرر شده مشکل آب و فاضلاب بلوک ب۲ رفع شود، محوطه‌سازی از ۲۵ تیر ماه آغاز و ظرف مدت ۱۰ روز نیز به مرحله آسفالت برسد. مشکل آب پروژه نیز قرار است با تامین پمپ‌های آب به تعداد مورد نیاز حل شود و ظرف روزهای آتی آسانسورهای پروژه به بهره‌برداری برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • جواد

    با سلام
    اقاي مهندس طاهري لطفا براي مترو پرند فكري بكنيد و مشكل مردم را برطرف نماييد
    با تشكر