کد مطلب: ۱۲۱۶۹۴

مدیرعامل ایرباس: «ترامپ» تأثیری بر روابط ما با ایران ندارد

مدیرعامل ایرباس: «ترامپ» تأثیری بر روابط ما با ایران ندارد

مدیرعامل شرکت ایرباس گفت: از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده‌ شرکت هواپیمایی دیگری است. به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «فابیس برژیر» بعد از ظهر روز گذشته در مراسم تحویل اولین ایرباس به ایران‌ایر در فرانسه، بیان کرد:

مدیرعامل شرکت ایرباس گفت: از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده‌ شرکت هواپیمایی دیگری است.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «فابیس برژیر» بعد از ظهر روز گذشته در مراسم تحویل اولین ایرباس به ایران‌ایر در فرانسه، بیان کرد: ایرباس بدون نگرانی از انتخاب ترامپ، در حال آماده‌سازی هواپیماهای ‌ایران‌ایر است و این موضوع قرارداد را تهدید نمی‌کند؛ ترامپ تاثیری در روابط ما با ایران ندارد.

وی اعلام کرد: همکاری با ایران به طور رسمی آغاز شد و امیدواریم با تحویل این هواپیماها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود‌.

بنا به گفته برژیر، ‌قرارداد هما یکی از بزرگترین قرارداد‌ها در‌ تاریخ صنعت هوایی است، وی همچنین ابراز امیدواری کرد با تحویل این هواپیماها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود.

بنا به گفته فابیس برژیر‌‌ طبق قراردادی که با ایران‌ایر امضا شده است، هواپیماهای بعدی نیز به‌تدریج به شرکت‌ ایران‌ایر تحویل می‌شود.

برژیر اعلام کرد: از ۱۰۰ فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.

بنا به گفته برژیر، قرارداد ایران‌ایر با ایرباس برای خرید این هواپیماها با مجوز خزانه‌داری آمریکا و قوانین بین‌المللی امضا شده است و درصد د هستیم ‌طبق این قرارداد، هواپیماهای خریداری شده را به ایران‌ایر تحویل دهیم و امسال نیز شماری از این هواپیماها به این شرکت تحویل می‌شود.

‌به گفته مدیرعامل شرکت ایرباس، قرارداد این شرکت با ایران‌ایر یک هفتم کل سفارش‌هایی است که در سال ٢٠١٦ میلادی دریافت کرده است.

به گزارش فارس، اولین فروند ایرباس به مدل A321 در قالب قرارداد ایران‌ایر با کمپانی ایرباس، روز گذشته در‌ فرانسه تحویل هما شد و امروز ساعت 14:30 امروز در مهرآباد فرود می‌آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.