کد مطلب: ۱۲۱۱۱۴

مخالفت با ورود محصولات تراریخته به کشور

مخالفت با ورود محصولات تراریخته به کشور

رئیس مجمع عالی واردات با بیان این که با شبهاتی که وجود دارد موافق ورود محصولات تراریخته نیستم گفت: باید محصولات تراریخته را از نظر علمی بررسی کنند چون با بحث سلامت جامعه ارتباط دارد.  علیرضا مناقبی در مصاحبه با رادیو گفتگو افزود: باید محصولات تراریخته را از نظر علمی بررسی کنند چون با بحث

رئیس مجمع عالی واردات با بیان این که با شبهاتی که وجود دارد موافق ورود محصولات تراریخته نیستم گفت: باید محصولات تراریخته را از نظر علمی بررسی کنند چون با بحث سلامت جامعه ارتباط دارد.

علیرضا مناقبی در مصاحبه با رادیو گفتگو افزود: باید محصولات تراریخته را از نظر علمی بررسی کنند چون با بحث سلامت جامعه ارتباط دارد ، شاید امروز افراد مشکلی پیدا نکنند اما در آینده ممکن است با مشکلاتی برخورد کنیم.

رئیس مجمع عالی واردات با بیان اینکه باید بخش علمی جامعه بر اساس ادله و دریافت هایی که دارد، در این باره نظر دهد ، گفت : در مسیر علمی بر روی این مسئله تصمیم گیری می شود و اگر کالایی به طریقه علمی عرضه، تولید و تکثیر و تائید می شود دلیلی برای ممانعت از ورود یا تولیدش نیست.

وی گفت : اگر تشخیص می دهیم که این کالا از اساس مشکل دارد و بخش علمی جامعه مخالف است، چرا باید این میزان طول بکشد که انقدر این قضیه مطرح شود ، برای ان بودجه ای تخصیص داده شود یا شرایط تولید ایجاد کنند.

وی اظهار داشت : وقتی بخش علمی جامعه هنوز مطمئن نیست که این کالا می تواند عرضه شود یا احساس خطر می کند، بر فرض اینکه این مسئله نوشته شود، آیا سرمایه های کشور را از دست نمی دهیم آیا منابع مان را هدر نمی دهیم؟

رئیس مجمع عالی واردات درباره نوشتن محصول تراریخته بر روی محصولاتی که در فروشگاه ها عرضه می شود، گفت : برچسب گذاری جزو مقررات و ملزومات کالاهای سلامت محور است و مردمی که می خواهند چیزی را مصرف کنند که ممکن است سلامتی شان را به خطر بیندازد باید رویش نوشته شود. اما سوال اینجاست که آیا همه مردم دنیا می دانند که کالاهای تراریخته چیست آیا آنقدر می توان روی کالا توضیح داد و آیا مردم این همه مطلب را می خوانند؟

وی تصریح کرد : در بخش امنیت غذایی و تامین غذای مردم به حد و درجه ای نرسیدیم که مشکل داشته باشیم تا بخواهیم کالایی را وارد کنیم و مردم از آن استفاده کنند که بر اساس نیاز مان به اضطرار افتاده باشیم.

مناقبی گفت : چون در مملکت ما اضطراری در این باره نداریم می توان کار را به صورت آزمایشی و علمی تحقیق کرد و در صورتی که تائید شد ، ورد بازار و در سطح جامعه عرضه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.