کد مطلب: ۱۳۲۲۳۶

هیات چینی در مناطق آزاد ایران

هیات چینی در مناطق آزاد ایران

هیاتی اقتصادی از منطقه آزاد «گواندونگ» چین زمینه‌های همکاری در طرح‌هایی همچون پروژه پل خلیج فارس، توسعه فرودگاه قشم و منطقه آزاد چابهار را با همتایان ایرانی خود مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، هیاتی از مدیران منطقه آزاد استان «گواندونگ» چین، در این دیدار از جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با همتایان خود از مناطق آزاد کشورمان، زمینه‌های همکاری به ویژه با این مناطق را به بحث و مذاکره گذاشتند.

در ملاقات این هیات با مدیران مناطق آزاد قشم و چابهار، پروژه پل خلیج فارس، توسعه فرودگاه قشم و همکاری منطقه آزاد گواندونگ با منطقه آزاد چابهار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سمینار زمینه‌های همکاری این منطقه با جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی کشورمان در تهران نیز بخش دیگری از برنامه‌های این هیات بود.

هیات مزبور همچنین در آخرین روز سفر خود، از وضعیت پروژه‌ها در منطقه آزاد قشم بازدید به عمل آورد.

در جریان این سفر همچنین یادداشت تفاهم اجرای قطعه سوم آزادراه تهران ـ شمال میان شرکت آزادراه تهران ـ شمال و شرکت بزرگراه‌سازی استان گواندونگ چین (چانگدا) در تهران به امضا رسید.

منطقه آزاد گواندونگ به عنوان بزرگترین و پویاترین منطقه آزاد در چین، خود متشکل از سه منطقه آزاد نانشا، گوانجو ـ کیان های ـ شکو و شنزن ـ هنگ کین ـ جوهای است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.