کد مطلب: ۱۳۳۶۶۹

چشم بهسازی شبکه ریلی به اقدامات دولت آتی

چشم بهسازی شبکه ریلی به اقدامات دولت آتی

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه شبکه حمل و نقل ریلی باید سهم بیشتری از جا به جایی مسافر و بار داشته باشد، گفت: کاهش تصادفات جاده‌ای با هدایت مسافر و بار به شبکه ریلی ممکن می‌شود.

یوناتن بت کلیا با اشاره به ایمن بودن ناوگان حمل و نقل ریلی در قیاس با هوایی و زمینی، گفت: بروز کمترین مخاطرات و حوادث در شبکه ریلی یکی از دلایل ضرورت توجه بیشتر به این شبکه است.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شبکه حمل و نقل ریلی باید سهم بیشتری از جا به جایی مسافر و بار داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر در نتیجه ایمن نبودن جاده‌ها و غیر استاندارد بودن اغلب وسایل نقلیه تلفات جاده‌ای زیاد شده است، باید برنامه‌ریزی برای استفاده از حمل و نقل ریلی صورت بگیرد.

وی از انعقاد قراردادهایی با شرکت‌های داخلی برای تولید واگن خبر داد و تصریح کرد: امروز نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد خرید 100 واگن از شرکت کوثر و شرکت واگن‌سازی اراک منعقد شد که این اقدام در راستای نوسازی ناوگان ریلی و حمایت از تولید داخلی صورت گرفت.

بت کلیا ادامه داد: برای گسترش استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی در کشور توسعه زیرساخت‌ها و همچنین نوسازی آن از ضرورت‌ها بوده، از این رو دولت آتی باید در کنار توجه به شبکه ریلی و نوسازی آن به بهسازی و ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه نیز توجه کند.

دو خطه کردن خطوط اقدامی در راستای افزایش بهره‌وری شبکه ریلی

این نماینده مردم در مجلس دهم، از تصمیم اخیر دولت برای افزایش 9 هزار و 500 کلیومتر ریل به شبکه ریلی خبر داد و افزود: دو خطه کردن خطوط در بسیاری از مسیرها اقدامی در راستای افزایش بهره‌وری شبکه ریلی کشور بوده است.

وی با اشاره به سفر کمیته‌ای از کمیسیون عمران مجلس به کشور آلمان، گفت: در این سفر بازدیدی از شبکه ریلی و سایر وسائط حمل و نقل صورت گرفت و مقرر شد با کمک آلمانی‌ها توسعه کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب صورت بگیرد.

بت کلیا اتصال بنادر به شبکه ریلی را راهکاری برای افزایش مراودات تجاری با کشورهای خارجی خواند و افزود: افزایش بازدهی اقتصادی در گرو رشد و توسعه شبکه حمل و نقل کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تعامل دستگاه‌های مختلف در حوزه توسعه شبکه ریلی می‌تواند بهره‌وری در این حوزه را افزایش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.