کد مطلب: ۱۳۳۵۲۲

چین رکورد زد/تولید فولاد به بالاترین رقم تاریخ این کشور رسید

چین رکورد زد/تولید فولاد به بالاترین رقم تاریخ این کشور رسید

تولید فولاد چین در ماه آوریل به بیش از ۷۲ میلیون تن رسید که بیشترین میزان تولید ماهانه در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

به نقل از رویترز، بر اساس اداره آمار ملی چین تولید فولاد این کشور در ماه گذشته میلادی یعنی آوریل به رکورد جدیدی رسید و رکورد قبلی خود که متعلق به ماه مارس بود را شکست و به رقم ۷۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تن رسید؛ این بیشترین میزان تولید ماهانه در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

این در حالی است که دولت این کشور چندی پیش اعلام کرده بود که ظرفیت تولید فولاد خود را در سال جاری میلادی کاهش خواهد داد؛ اکنون نگرانی‌هایی درباره اشباع شدن بازارهای جهانی و نیز کاهش بهای آن به وجود آمده است.

رکورد قبلی تولید چین به ماه مارس با ۷۲ میلیون تن بر می‌گردد که تولید فولاد ماه آرویل چین در مقایسه با ماه مارس ۴.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

علیرغم عدم تقاضای بالای فولاد، تولیدکنندگان فولاد چین به دلیل افزایش اخیر قیمت جهانی این فلز ، به تولید آن ترغیب شده‌اند.

با انتشار آمار رکورد ماه آوریل از سوی اداره آمار ملی چین، مسئولین آن اعلام کردند که به ۶۳.۴ درصد از هدف کاهش تولید فولاد خود در سال جاری میلادی رسیده‌اند و این رقم برای هدف‌گذاری کاهش تولید زغال‌سنگ این کشور تاکنون ۴۶ درصد محقق شده است.

به گفته تحلیل‌گران اقتصادی، افزایش تولید فولاد از سوی شرکت‌های چینی یک چالش جدی برای درباره پایبندی پکن به تعهد کاهش ۵۰ میلیون تنی تولید فولاد در سال جاری میلادی است.

تولید فولاد چین در چهار ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۲۷۳.۹ میلیون تن اعلام شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از رشد ۴.۶ درصدی برخوردار است.

در سال جاری میلادی تولید شرکت‌های فولاد چینی با روند افزایشی روبرو شده است و این مسئله می‌تواند نگرانی‌هایی را به همراه داشته باشد و بار دیگر موضوع در پیش گرفتن سیاست‌های ضد دامپینگ فولاد چین در آمریکا و اروپا را پررنگ‌تر کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.