کد مطلب: ۱۵۱۳۸۹

وزیر صنعت در حاشیه جلسه هیات دولت:

کالای داخلی در دولت یازدهم به وفور تامین شد

کالای داخلی در دولت یازدهم به وفور تامین شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از سال‌های قبل از انقلاب در خدمت ملت و کشور بوده و به عنوان سربازی کوچک فعالیت کرده‌ام، گفت: کماکان نیز تا جان در بدن دارم این وظیفه را ادامه خواهم داد و در خدمت بخش تولید خواهم بود.

محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت یازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل همکاری همواره همه مسئولان در دوران حضور در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم واقعا با مشکل خاصی مواجه نبودیم، اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم، اصلاح وضع صنعت بسیار مشکل بود و با آشفتگی و رکود فراوانی در این حوزه مواجه بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ادامه داد: در حوزه صنعت با رشد منفی مواجه بودیم اما با مساعدت و کمک همه و صبر و حوصله‌ای که صنعتگران، کارآفرینان و دست‌اندرکاران داشتند توانستیم وضع صنعت را از رشد منفی ۱۰.۵ درصد به رشد بالای ۱۰ درصد برسانیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امیدوارم مسئولان مربوطه همواره موفق باشند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه من حتی از سال‌های قبل از انقلاب در خدمت ملت و کشور بوده‌ام و به عنوان سربازی کوچک فعالیت کرده‌ام. کماکان نیز تا جان در بدن دارم این وظیفه را ادامه خواهم داد و در خدمت بخش تولید خواهم بود.

نعمت‌زاده با تاکید بر لزوم توجه به تولید داخل و مصرف کالای داخلی گفت: توجه به تولید داخل و مصرف کالای داخلی همواره هم مورد تاکید مقام معظم رهبری و همه مسئولان بوده و هم یک حکم عقلی محسوب می‌شود. امیدوارم همه در این زمینه مشارکت کنند تا کشور ما روزی به کشور مقتدر صنعتی فنی و علمی تبدیل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود به بیان اولویت حمایت از تولید در دولت دوازدهم پرداخت و گفت: اولویت حمایت از بخش صنعت، معدن و تجارت در زمینه‌های مختلف متفاوت است. در همین راستا در زمینه صنعت و معدن حمایت منطقی از تولید داخل و اشتغال و جوانان به عنوان اولویت‌های این بخش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش تجارت نیز باید به موضوع صادرات به ویژه برطرف کردن موانع موجود در روابط بانکی و سیاسی در سطح بین‌الملل توجه شود. امیدواریم دولت بتواند موانع پیش رو را برطرف کند تا تجار بتوانند کار کنند.

نعمت‌زاده تاکید کرد: تامین کالای داخلی که در دولت یازدهم به وفور انجام شد، باید در دولت بعدی با کیفیت و رقابت‌پذیری بیشتر ادامه پیدا کند. همچنین باید رسوخ فناوری‌های نوین به صنعت صورت بگیرد و تا جایی که میتوانیم صنایع را دانش‌بنیان کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم در پایان در پاسخ پرسشی درباره سمت بعدی خود، موضوع مدیرعاملی در شستا را تایید نکرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.