کد مطلب: ۱۴۷۷۶۰

۲۵۰ واگن جدید در شرکت رجا در سه سال آینده

۲۵۰ واگن جدید در شرکت رجا در سه سال آینده

معاون فنی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: با 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، این شرکت خرید 250 دستگاه واگن در سه سال آینده را در دستور کار خود قرار داده است.

محسن یاوری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: هم‌اکنون شرکت رجا حدود یک هزار واگن مسافری در اختیار دارد که 750 دستگاه آن فعال است و رجا می‌خواهد تعداد آنها را در سه سال آینده به بیش از یک هزار و 200 دستگاه افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اظهار کرد: هم‌اکنون پیشنهاد مناقصات بین‌المللی این خرید در دست بررسی است تا توانمندی‌های شرکت‌های خارجی با مشارکت شرکت‌های داخلی برای ساخت این واگنها در کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای انجام این سرمایه‌گذاری شرکت رجا باید 20 تا 25 درصد سرمایه آن را تامین کند، گفت: به طور متوسط هم‌اکنون روزانه 70 تا 80 رام قطار رجا در مسیرهای ریلی کشور تردد می‌کنند.

سرپرست معاونت اجرایی شرکت رجا اظهار داشت: علاوه بر خرید واگن‌های جدید، بازسازی و بهسازی ناوگان رجا نیز برای ما اهمیت زیادی دارد و در تعطیلات ایام نوروز امسال 12 واگن به ناوگان ریلی رجا اضافه شد که تا دو هفته آینده، تعدادی از این واگن‌ها وارد ناوگان ما می‌شود و طبق برنامه تا آخر امسال نیز 15 واگن نوسازی‌شده وارد ناوگان ریلی رجا خواهد شد.

یاوری با بیان اینکه در سال گذشته 32 واگن بازسازی‌شده وارد ناوگان رجا شد، گفت: هم‌اکنون هفت واگن دیگر آماده شده و تلاش می‌کنیم در 6 ماهه دوم امسال این برنامه را با سرعت بیشتری دنبال کنیم تا 120 واگن این شرکت بازسازی شوند.

معاون فنی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر مشکل تامین قطعات ترنست‌ها بر طرف شده و بسیاری از این قطعات نیز در داخل تولید می‌شود و آمارها نشان می‌دهد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 270 درصد تاخیر ترنست‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت رجا تا کنون واگن دست دو از خارج نخریده است، گفت: رجا درصدد است این 250 واگن مورد نیاز خود را از طریق ساخت داخل با مشارکت شرکت‌های خارجی تامین کند.

یاوری گفت: هم‌اکنون از 20 ترنست موجود 18 رام آن در مسیرهای مختلف فعال است و 2 رام دیگر پس از بازسازی در زمان کوتاهی وارد ناوگان رجا خواهد شد.

معاون فنی شرکت رجا با اشاره به ظرفیت روزانه صندلی قطارهای رجا اظهار داشت: با 750 واگن فعال شرکت رجا روزانه 20 تا 25 هزار صندلی را برای مسافران مسیرهای مختلف ظرفیت‌سازی می‌کند.

یاوری بیان کرد: کمبود منابع مالی در حوزه مسافری یکی از مشکلات شرکت‌های ریلی است و انتظار داریم با اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت شرکت‌ها بتوانند ناوگان خود را نوسازی و آن را وارد مسیرهای مختلف کنند. و تا کنون وضعیت سفرهای تابستانی شرکت رجا از نظر مسافری بد نبوده است.

وی ادامه داد: سامانه 1539 ارتباط مشتریان با شرکت رجا از سراسر کشور در خصوص ارایه خدمات و فروش بلیط قطارهای رجا فعال است و متقاضیان می‌توانند از طریق کانال تلگرامی رجا از آخرین قیمت‌های بلیط‌های رجا در مسیرهای مختلف مطلع شوند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.