کد مطلب: ۱۱۷۱۳۷

۳ تا ۴ صفر از پول ملی حذف شود

۳ تا ۴ صفر از پول ملی حذف شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با استقبال از تصمیم مجلس بابت حذف صفر از پول ملی گفت: بهتر است سه تا چهار صفر از پول ملی حذف شود. محمدرضا پور ابراهیمی در ارتباط تلفنی با خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره تصمیم دولت در تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان افزود: این تصمیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با استقبال از تصمیم مجلس بابت حذف صفر از پول ملی گفت: بهتر است سه تا چهار صفر از پول ملی حذف شود.

محمدرضا پور ابراهیمی در ارتباط تلفنی با خبر ۲۱ شبکه یک سیما درباره تصمیم دولت در تغییر واحد پول کشور از ریال به تومان افزود: این تصمیم دولت مربوط به بندی از لایحه اصلاح قانون بانک مرکزی است که قرار است به مجلس ارائه شود و به معنای مصوبه کشور نیست.

وی گفت: سالها ما دچار تورم هستیم و موضوعاتی مانند شوک ارزی سال ۹۱ میزان برابری ارزش پول ما را در مقایسه با ارزهای خارجی کاهش داد؛ بنابراین در رویکرد ما به دنیا هم مشکلاتی پدیده آورده است. البته هم اکنون آنچه میان مردم رایج است تومان است نه ریال .

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاهش تعداد صفر در واحد پول کشور موجب بهبود شرایط نقل و انتقال و مبادلات در عرصه های اقتصادی است و ما فکر می‌کنیم اینگونه تصمیمات آثار مثبتی بر اقتصاد کشور داشته باشد.

وی گفت: البته با توجه به جابجایی اسکناس و هزینه های آن و همچنین جابجایی سیستم‌های حسابداری و موضوع خزانه‌داری، شاید اجرای این فرایند یک سال طول بکشد.البته به جای یک صفر اگر سه تا چهار صفر از واحد پول کشور حذف شود فکر می کنیم ارزش پول در شرایط بهتری قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.