کد مطلب: ۶۴۸۷۶

آغازثبت نام بیست و هفتمین دوره آزمون های بازار سرمایه از امشب

آغازثبت نام بیست و هفتمین دوره آزمون های بازار سرمایه از امشب

ثبت نام بیست و هفتمین دوره آزمون های بازار سرمایه، از امشب آغاز می شود. مهلت ثبت نام در این دوره از آزمون‌ها تا تاریخ دهم مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.براساس اعلام اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای، با تصویب کمیتۀ گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، ثبت نام آزمون‌های قلم و کاغذی اصول بازار سرمایه،

f0ffe090be05c1a2b0fa5b9ea7dfc727_XL.jpg ثبت نام بیست و هفتمین دوره آزمون های بازار سرمایه، از امشب آغاز می شود. مهلت ثبت نام در این دوره از آزمون‌ها تا تاریخ دهم مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.براساس اعلام اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای، با تصویب کمیتۀ گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، ثبت نام آزمون‌های قلم و کاغذی اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه، از ساعت 24 امشب آغاز خواهد شد.
حیدر فروغ نژاد اعلام کرد :در این دوره تنها سه آزمون اصول بازار سرمایه، تحلیل‌گری بازار سرمایه و معامله‌گری بازار سرمایه به صورت قلم و کاغذی در روز جمعه پنجم شهریورماه سال جاری و در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، شیراز، کرمانشاه، یزد و ساری برگزار خواهد شد.
وی با اعلام این خبر افزود: براساس پیشنهاد کمیتۀ گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تغییراتی در حد نصاب نمرات آزمون‌ها ایجاد شده که این تغییرات از آزمون‌های پیش رو اعمال خواهد شد.
فروغ نژاد تأکید کرد: با ایجاد این تغییرات، علاوه بر آزمون‌های قبلی، امکان برگزاری آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه نیز از نیمۀ دوم سال جاری به صورت الکترونیکی فراهم خواهد شد. آزمون‌های الکترونیکی به صورت دوره‌ای مشخص و در سایت اداره آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بارگذاری شده و داوطلبان می‌توانند به دلخواه تاریخ آزمون خود را انتخاب نمایند. به دلیل تعداد زیاد متقاضی، ممکن است محدودیت‌هایی برای شرکت در آزمون‌ها ایجاد شود که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی به موقع و افزایش تعداد برگزاری آزمون‌ها، این محدودیت‌ها به حداقل برسد.
تغییرات ایجاد شده به شرح زیر است:تعداد سؤالات هر ماده از آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 20 سؤال تعیین می‌شود.حد نصاب قبولی هر ماده از آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 35 درصد تعیین می‌شود.حدنصاب قبولی میانگین کل نمرات مواد آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، 50 درصد تعیین می‌شود. حد نصاب دروس مشروطین تک مادۀ آزمون‌های اصول بازار سرمایه و تحلیل‌گری بازار سرمایه، نصف حد نصاب هر ماده (17.5) خواهد بود، مشروط به اینکه داوطلب حدنصاب میانگین کل نمرات مواد آزمون را کسب کرده باشد.
همچنین مادۀ مقررات اصول بازار سرمایه و هم چنین مواد زبان انگلیسی و مقررات تحلیل‌گری بازار سرمایه نیز جزء مواد دارای شرایط مشروط تک ماده قرار می‌گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،رئیس ادارۀ آموزش و امور گواهی‌نامه‌های حرفه‌ایبا بیان اینکه این تغییرات از آزمون‌های پیش رو اعمال خواهد شد و امکان تسری آن به آزمون‌های قبلی وجود ندارد، تأکید کرد داشتن هر دو شرط (اخذ نمرۀ کل و اخذ حد نصاب تمامی دروس) برای قبولی در آزمون الزامی است.
برای آشنایی با سرفصل‌ها و هم چنین برنامۀ زمان‌بندی آزمون‌ها به آدرس مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.