کد مطلب: ۶۵۵۲۱

آغاز فعالیت بازرگانی بندر چابهار تا ۲۴ ماه آینده

آغاز فعالیت بازرگانی بندر چابهار تا ۲۴ ماه آینده

دولت هند اعلام کرد، انتظار می رود عملیات بازرگانی در بندر چابهار طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده آغاز شود و از این طریق ارتباط مواصلاتی هند با روسیه و کشورهای شمال بالتیک تسهیل شود. به گزارش  پایگاه خبری دکان کرونیکل، دولت هند اعلام کرد، انتظار می رود عملیات بازرگانی در بندر چابهار طی 18

2c090a582d56e96c63465cbcfde412ab_XL.jpg

دولت هند اعلام کرد، انتظار می رود عملیات بازرگانی در بندر چابهار طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده آغاز شود و از این طریق ارتباط مواصلاتی هند با روسیه و کشورهای شمال بالتیک تسهیل شود.
به گزارش پایگاه خبری دکان کرونیکل، دولت هند اعلام کرد، انتظار می رود عملیات بازرگانی در بندر چابهار طی 18 تا 24 ماه آینده آغاز شود و از این طریق ارتباط مواصلاتی هند با روسیه و کشورهای شمال بالتیک تسهیل شود.
پی راهداکیشنان، وزیر کشتیرانی هند در نامه ای خطاب به پارلمان این کشور نوشت: «به طور کلی، انتظار می رود آغاز فعالیت های بازرگانی در بندر چابهار 18 تا 24 ماه به طول بیانجامد.»
در ماه می، هند موافقتنامه ای را با ایران برای سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری جهت توسعه بندر استراتژیک چابهار در جنوب ایران به امضا رساند که در صورت تکمیل توسعه آن، می تواند موجب دسترسی هند به افغانستان و اروپا بدون نیاز به عبور از خاک پاکستان شود.
وزیر کشتیرانی هند درباره دسترسی به بازار سایر کشورها از طریق بندر چابهار گفت: «هند (از طریق بندر چابهار) به کوریدور ترانزیتی شرقی و بخش شرقی ایران، افغانستان، کشورهای مشترک المنافع کشورهای مستقل نظیر ترکمنستان، ازبکستان و غیره دست خواهد یافت و این مسیر جایگزینی برای کوریدور شمال- جنوب (برای دسترسی به روسیه و کشورهای شمال بالتیک) خواهد بود.
وی افزود، ساحل غربی هند از طریق بنادری نظیر کاندلا (550 مایل دریایی) و بندر بمبئی (786 مایل دریایی)، بیشترین نفع را از تکمیل توسعه ای بندر خواهد برد.
وزیر کشتیرانی هند همچنین گفت: «در طی 4 ماه پس از دریافت درخواست آنها، 150 میلیون دلار بابت توسعه فاز یک بندر از طریق بانک مرکزی ایران تامین خواهد شد.»
«همچنین هر دو ترمینال این بندر در طی 18 ماه با تجهیزاتی به ارزش 85 میلیون دلار تجهیز خواهند شد.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.