کد مطلب: ۱۳۲۸۴۵

آموزش بازیافت در مجتمع‌های بالای بیست واحد در منطقه ۶ تهران

آموزش بازیافت در مجتمع‌های بالای بیست واحد در منطقه 6 تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 با بیان اینکه تفکیک زباله در مبدا اصلی است که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های تفکیک زباله و حفظ محیط زیست دارد، گفت: آموزش مجتمع‌های بالای بیست واحد در سطح منطقه در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است.

افشین خدامی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز ، با بیان اینکه آموزش ساختمان‌های بالای 50 واحد پیش از این صورت گرفته بود، ادامه داد: تفکیک زباله در مبدا سبب می‌شود تا زباله تر در کارخانه‌های کمپوست تبدیل به کود آلی شود که بهترین نوع کود برای کشاورزی بوده و زباله‌های خشک نیز طی فرآیندی تبدیل به مواد بازیافتی شامل کاغذ و دفتر و صنایع دستی شود.

او همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته با دانشگاه‌های سطح منطقه توضیح داد: برای نخستین بار طرح جمع‌آوری و تفکیک زباله در کوی دانشگاه تهران صورت گرفت و همکاری خوب در همین زمینه با دانشگاه امیرکبیر و تربیت مدرس وجود دارد.

خدامی با بیان اینکه هم اکنون فرهنگ تفکیک زباله در میان شهروندان نهادینه شده است، گفت: در همین راستا سلسله برنامه‌های آموزشی را نیز در مدارس سطح منطقه داریم تا این اصل تا چند سال دیگر به صورت صد در صدی در تمام نقاط شهر تهران پیاده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.