کد مطلب: ۱۵۱۱۷۴

اجرای الگوی جهانی رنو در ایران

اجرای الگوی جهانی رنو در ایران

ایده تشکیل قطب سوم خودروسازی برای اولین بار از سوی وزیر وقت دولت دهم مطرح شد این در شرایطی است که از سال ۸۹ تاکنون این ایده نه چندان نتیجه‌بخش، به روش‌های مختلف از سوی مسئولان دولتی پیگیری شده است.

به طوری که گاهی تاکید می‌شد قطب سوم قرار است در تبریز یا اصفهان بنیان گذاشته شود و گاهی چابهار را به عنوان مقر تشکیل قطب سوم اعلام می‌کردند از سوی دیگر قطعه‌سازان و بخش خصوصی خودروسازی نیز در مقاطعی ادعای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را داشتند. با این حال اما قطب سوم خودروسازی، طی هفته جاری پس از طی کردن فراز و نشیب‌های فراوان توسط شرکت رنو کلید خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هر چند این شرکت فرانسوی از ۱۰ سال پیش تاکنون با اجرای قرارداد پلت‌فرم مشترک x۹۰ حضور فعالی در بازار خودروی ایران دارد اما فعالیت دوباره آن پس از لغو تحریم‌ها و در پسا برجام طبق الگویی خواهد بود که در دیگر کشورها با موفقیت طی شده است، به طوری که رنو در مسیر جهانی خود به دنبال کسب سهم بیشتر بازار، از الگوهای جدید بازاریابی استفاده می‌کند.

بر این اساس یکی از تاکتیک‌های این شرکت در بدو ورود به هر کشوری عرضه محصول با برندی خاص و با هدف کسب محبوبیت بیشتر است، بنابراین ورود مستقل این شرکت به ایران با توجه به استانداردهای جهانی فروش و خدمات پس از فروش و همچنین عرضه محصولاتی جدید می‌تواند نقطه عطفی در خودروسازی کشور تلقی شود. در این زمینه بسیاری از کارشناسان با تکیه بر حضور مستقل رنو تاکید می‌کنند که خروج صنعت خودرو کشور از دوقطبی بودن می‌تواند زمینه‌ساز فضای رقابتی در این صنعت باشد حال آنکه همراهی مسئولان صنعتی دولت دوازدهم می‌تواند تا حدود زیادی به ایجاد این فضا کمک کند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.