کد مطلب: ۱۳۳۹۲۳

برخی جزئیات طرح ساماندهی تعطیلات

احتمال حذف تعطیلی ۱۳ فروردین و ۱۵ خرداد

احتمال حذف تعطیلی ۱۳ فروردین و ۱۵ خرداد

ساماندهی تعطیلات کشور یکی از مطالباتی است که هم از سوی مردم و هم از سوی فعالان اقتصادی مطرح می‌شود. دولت یازدهم نیز در این زمینه نظر مثبتی دارد. اما به دلیل آثار و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی این طرح، روند اجرایی آن به کندی پیش می‌رود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی تعطیلات نیازمند بررسی عمیق و دقیق است، از ارجاع این طرح با هدف بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها خبر داد و گفت: انتظار می‌رود ظرف یک ماه آینده برای تعیین تکلیف به مجلس ارائه شود.

«سلمان خدادادی» پیرامون بحث ساماندهی تعطیلات رسمی کشور، اظهار داشت: همان‌گونه که استحضار دارید موضوع تعطیلات از نکات چالش‌برانگیز ادوار گذشته در مجلس ششم تا به امروز بوده لیکن به خاطر نظرات گوناگون بین صاحب‌نظران و نخبگان به مسئله‌ای بحث‌برانگیز مبدل شده و تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

خدادادی با بیان اینکه در طرح ساماندهی تعطیلات بیش از 15 مورد تغییر در تعطیلات رسمی اعمال شده بود، یادآور شد: در این طرح تعطیلات نوروز به 5 روز کاهش و روز 12 و 13 فروردین و همچنین 15 خرداد از تعطیلات رسمی حذف و همچنین تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه پیشنهاد شد که این موضوع تبعات اجتماعی زیادی را برای کشور به همراه داشت از این رو طرح مذکور برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شد تا بتواند نظر مثبت علما، مجلس، دولت، نخبگان و تمامی اقشار را جلب کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.