کد مطلب: ۱۴۵۱۰۰

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان

اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای ایجاد اشتغال روستاییان خبر داد و گفت: این مبلغ در قالب وام و تسهیلات در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد و سود آن یک رقمی خواهد بود.

اصغر نورالله‌زاده با اشاره به لایحه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی،‌ گفت: صندوق توسعه ملی معادل ریالی این رقم را در قالب تسهیلات با سود یک رقمی قرض‌الحسنه در اختیار صندوق کارآفرینی امید و دو بانک دیگر قرار خواهد داد.

وی گفت: بر اساس مطالعات دولت در شورای عالی اشتغال، یکی از مشکلات کشور ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار و فرصت‌های شغلی برای جوانان جویای کار است که باید در مناطق روستایی توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید عدم دسترسی مناسب به منابع مالی را از جمله موانع کسب‌وکار دانست و گفت: دسترسی روستاییان به منابع مالی در سال ۱۳۹۴ در شورای عالی اشتغال مطرح و تصویب شد و در سال ۱۳۹۵ در قالب لایحه‌ای جداگانه در مجلس با قید دو فوریت ارائه شد و مجلس آن را تایید کرد.

نورالله‌زاده با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نزد بانک‌ها افتتاح حساب می‌کند و اقساط پرداخت‌شده به صندوق توسعه ملی باز می‌گردد، اظهار کرد: بر اساس قانون صندوق توسعه ملی به هر کدام از بانک‌ها و صندوق کارآفرینی امید به نسبت منابع مالی که می‌توانند در روستاها اختصاص دهند، تسهیلات می‌دهد.

به گفته وی، اصل پول ۱.۵ میلیارد دلار است که تبدیل به ریال می‌شود و صندوق توسعه ملی آن را در اختیار دو بانک و صندوق کارآفرینی امید سپرده‌گذاری می‌کند تا براساس مقدار مصوب آن مطابق توان هر بانک و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات را به روستاییان پرداخت کند.

وی سود تسهیلات را یک رقمی اعلام و تاکید کرد که صندوق توسعه ملی به صورت قرض‌الحسنه این مبلغ را در اختیار بانک‌ها قرار خواهد داد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید متذکر شد: در قانون برنامه ششم در منابع مالی برنامه، پیش‌بینی شده است که تسهیلات بانکی باید رشد سالانه ۷.۲ درصد داشته باشد یعنی از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۵ عدد تسهیلات بانکی باید تا سال ۱۳۹۶ به ۱۱۴۳ هزار میلیارد تومان و همچنین تا سال ۱۴۰۰ به ۲۵۷ هزار میلیارد تومان برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۱۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها از طریق بانک‌ها برای اشتغال در روستاها انجام می‌شود با این احتساب حداکثر ۱۰ درصد نیز به توسعه اشتغال در حوزه کسب‌وکار کمک خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.