کد مطلب: ۱۳۷۴۸۱

وزارت اقتصاد خطاب به شهردار تهران:

از فضای انتخاباتی خارج شوید

از فضای انتخاباتی خارج شوید

وزارت اقتصاد در بیانیه‌ای نسبت به سخنان چند روز پیش شهردار تهران در یک برنامه خبری واکنش نشان داد.

اظهارت شهردار تهران در برنامه خبری شبکه 5 سیما واکنش وزارت اقتصاد را در پی داشت. دکتر قالیباف در این برنامه گفت: شهرداری تهران یک ریال هم از دولت یازدهم دریافت نکرده است. در همین راستا مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که طی کمتر از چهار سال از عمر دولت یازدهم بیش از 130 هزار میلیارد ریال به شهرداری تهران پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، وزارت اقتصاد در این اطلاعیه، ادعای مطرح شده را تکذیب کرد و از شهردار تهران خواست تا از فضای انتخاباتی و اتهام‌زنی بی‌اساس فاصله بگیرد.

اطلاعیه منتشر شده به این شرح است:

بررسی‌های مستند و مستدل ما نشان می‌دهد دولت یازدهم طی کمتر از چهار سال پرداخت‌هایی به میزان بیش از 13 هزار و هفتصد میلیارد تومان، و به طور دقیق 000ر000ر156ر745ر137 ریال، به شهرداری تهران در سرفصل‌های مختلف از جمله؛ عوارض ارزش افزوده، احداث و تکمیل خطوط مترو، یارانه بلیط حمل‌و‌نقل مترو، جرائم راهنمایی و رانندگی، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و کمک‌های فنی و اعتباری بابت جایگزینی وسایل نقلیه فرسوده از جمله تامین و خرید 2 هزار واگن، تامین ماشین‌آلات و حمایت‌های مالی و بهبود حمل‌ونقل داشته است.

به نظر می‌رسد طی سال‌های اخیر و به ویژه در چند ماه گذشته تکرار ادعاهای بی‌اساس و خلاف واقع مدیریت شهرداری تهران برای افکار عمومی ملال‌آور گردیده است. چرا که پیش از این نیز طی مکاتبات متعدد از شهرداری تهران درخواست شده بود تا اسناد خود مبنی بر طلبکاری از دولت را ارائه و شفاف‌سازی نماید اما متاسفانه تاکنون هیچ پاسخ شفافی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

اکنون انتظار می‌رود مدیریت شهرداری تهران با فاصله گرفتن از فضاهای انتخاباتی از طرح چند باره ادعاهای بی‌اساسی مانند عدم کمک مالی دولت به شهرداری خودداری نماید.

ضمن تاسف بابت استمرار ادعاهای خلاف واقع از سوی شهرداری تهران طی سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر تصریح کرد: طی کمتر از چهار سال از عمر دولت یازدهم بیش از 130 هزار میلیارد ریال پرداختی به شهرداری تهران صورت گرفته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.