کد مطلب: ۱۴۶۴۲۵

اعلام آمادگی معاونت علمی ریاست جمهوری برای همکاری با خودروسازان

اعلام آمادگی معاونت علمی ریاست جمهوری برای همکاری با خودروسازان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از آمادگی این معاونت برای همکاری با خودروسازان در جهت ارتقای تکنولوژی خودروهای تولیدی در کشور خبر داد.

سورنا ستاری در مراسم رونمایی از خانواده موتور ملی سه سیلندر، اظهار کرد: در بحث تکنولوژی‌های جدید آمادگی داریم که با خودروسازان همکاری کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان این که بحث خودروهای هوشمند یکی از طرح‌های اصلی در معاونت علمی ریاست جمهوری است، خاطر نشان کرد: تحولات زیادی در تکنولوژی تولید خودرو در جهان اتفاق افتاده که ما باید خود را با این تحولات همراه کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: به عنوان مثال یکی از تکنولوژی‌های فراگیر در آینده این خواهد بود که خودروها در حال حرکت بر روی جاده و از طریق فناوری چون وای‌فای شارژ خواهند شد.

وی افزود: بنابراین حرکت به سمت طراحی بخش‌های مختلف خودرو بر اساس تکنولوژی روز در داخل کشور از اقدامات مهم و اساسی است که باید صورت گیرد.

ستاری با بیان این‌که در صنعت خودروی جهان در آینده برندهای جدیدی متولد خواهند شد، تصریح کرد: به عنوان مثال تسلا در ابتدا خودروساز نبود، اما وارد حوزه تولید خودروهای برقی شد و باقی خودروسازان در این جهت حرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مثالی دیگر در حال حاضر میزان هزینه‌ای که برای توسعه تولید خودروهای هوشمند می‌کند به اندازه تمام خودروسازان جهان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.