کد مطلب: ۱۴۰۴۰۸

افتتاح نخستین مخزن آبرسانی اضطراری کشور

نخستین مخزن و سامانه آب‌رسانی اضطراری کشور با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آبفای منطقه یک تهران به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امروز در آیین افتتاح نخستین مخزن آبرسانی اضطراری کشور گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور، توسعه و گسترش سامانه‌های اضطراری از جمله در بحث تامین آب از اهمیت شایانی برخوردار است.

وی با بیان‌ این‌که چنین طرح‌هایی باید در قالب مباحث پدافند غیرعامل اجرایی شود، اظهار کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش داشته‌ایم، قرار است آموزش‌های لازم در زمینه چگونگی استفاده از سامانه‌های آب در مواقع اضطراری در مباحث درسی دانش‌آموزان گنجانده شود.

مشاور وزیر نیرو عنوان کرد: قرار است تعداد بیش‌تری از این سامانه‌ها در نقاط مختلف تهران ساخته شود و در آینده نیز تمامی شهرهای ایران باید از این سامانه بهره‌مند باشند.

به‌گفته جانباز پس از استقرار سامانه‌های آب‌رسانی اضطراری از طریق شورایاری‌های محلات نشست‌های توجیهی برای شهروندان برگزار خواهد شد تا آشنایی لازم با این سامانه‌ها را فرابگیرند

به‌گزارش ایسنا، نخستین مخزن و سامانه آب‌رسانی اضطراری کشور با ظرفیت ۱۰۰هزار لیتر برای شرایط خاص مانند وقوع حوادث طبیعی طراحی شده است و در شرایط بحرانی در سه روز ابتدایی برای ۱۱ هزار نفر به ازای هر نفر سه لیتر در روز آب مورد نیاز را تامین می‌کند.

در ساخت این مخزن از لوله جنس چدن داکتیل با قطر ۲۰۰۰ میلی متر استفاده شده است و این برای نخستین بار در کشور است که تولیدکنندگان داخلی موفق به تولید این سازه می‌شوند. تمامی لوله و اتصالات استفاده‌شده در ساخت مخزن در برابر زمین‌لرزه مقاوم است.

مراحل اجرایی و ساخت این مخزن که تابستان ۱۳۹۵ در محله زرگنده آغاز شده بود، هم‌اکنون پس از ۹ ماه به پایان رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.