کد مطلب: ۱۴۹۰۱۱

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون انرژِی مجلس خبر داد:

افزایش برداشت گاز ایران در مناطق پارس جنوبی

افزایش برداشت گاز ایران در مناطق پارس جنوبی

عضو هیات‌رئیسه و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از افزایش برداشت گاز ایران در مناطق پارس جنوبی خبر داد.

اسدالله قره‌خانی در مراسم بهره‌برداری از خط گازی عسلویه به مازندران از دامغان به ساری در هتل بادله این شهرستان، با اشاره به اینکه ایستگاه‌های تقویت فشار در استان‌های همجوار مازندران برای تامین این خط لوله احداث شده است، تصریح کرد: ۲۲۰ میلیون دلار در ابتدا برآورد هزینه پروژه بود و شرایط سختی نیز از سوی پیمانکار در نظر گرفته شد اما شرایط را پذیرفتیم ولی بازهم بر سر پروژه حاضر نشدند تا در نهایت شرکت ملی از درآمدهای شرکت گاز این پروژه را به انجام رسانید.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: این احساس حقارت برای مردم بود و در این زمینه مطالبه عمومی وجود داشت که ترکمنستان با قطع گاز در اوج سرما باج‌خواهی کرده و چندین برابر قیمت گاز را افزایش داد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول با اشاره به اینکه در استان‌های تحت فشار، مدیریت گاز صورت گرفت و به مردم اطمنیان داده شد تا به آینده نگران نباشند، بیان کرد: وزارت نفت در کنار مردم بود و مردم نیز با صبوری این مرحله را پشت سر گذاشتند.

وی افزود: شان مردم در باج‌خواهی ترکمنستان نبود، از این رو مردم استان مازندران و گلستان خواهان این پروژه بودند، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نباید شکسته شود.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه در زمینه پارس جنوبی و دست یافتن به میزان برداشت کشور قطر از دریای جنوب نیز اظهار کرد: وزارت نفت در این زمینه با اقتدار وارد شد و با افتتاح فازهای ۱۷ تا ۲۱ پارس جنوبی ۱۵۰ میلیون مترمکعب به تولیدات کشور اضافه شد و امروز ایران در نقطه سربه‌سر قطر قرار گرفته است و نیز اقدامات اساسی برای برداشت‌های مراحل بعد نیز انجام شده است.

وی گفت: در پارس جنوبی با اجرای و هزینه قراردادها بیش از ۴ برابر سود عاید کشور می‌شود که جای قدردانی دارد.

عضو هیات‌رئیسه و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین از وزیر نفت نیز در خواست کرد در مسئولیت وزارت نفت در دولت دوازدهم حضور داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.