کد مطلب: ۱۳۴۲۲۳

رئیس سازمان چای:

افزایش ۱۰ درصدی تولید چای

افزایش ۱۰ درصدی تولید چای

رئیس سازمان چای از پرداخت مطالبات چای‌کاران خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و در صورت ادامه این وضعیت حدود ۱۰ درصد میزان تولید چای امسال نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدولی روزبهان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت برگ سبز چای تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن از این محصول برداشت شده است که ۹۱ درصد آن درجه یک و ۹ درصد آن درجه دو بوده است.

وی افزود: از این میزان برگ سبز چای برداشت شده حدود ۷۰۰۰ تن چای خشک تولید شده است که با توجه به گشایش‌های به وجود آمده، استقبال مصرف‌کننده داخلی برای چای ایرانی و حمایت‌های دولت تاکنون ۱۰ میلیارد تومان پول به چای‌کاران پرداخت شده است و طی روزهای جاری نیز با تخصیص ۵۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان برنامه و بودجه که نیمی از آن انجام شده و نیمی دیگر در دستور کار قرار گرفته است، امیدواریم ۱۰۰ درصد مطالبات چای‌کاران را تا نیمه‌ اردیبهشت ماه پرداخت کنیم.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه مطالبات چای‌کاران با فاصله چند روزه پرداخت می‌شود و درصددیم تا پایان فصل برداشت برگ سبز نیز مطالبات چایکاران را در اسرع وقت پرداخت کنیم، ادامه داد: تاکنون دولت پرداخت‌های مناسبی برای تامین مطالبات چای‌کاران داشته است. از سوی دیگر نیز کارخانه‌های فرآوری چای بسیار منظم‌تر و به موقع‌تر است.

روزبهان اعلام کرد: کیفیت چای امسال به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و بهبود عملکرد چای‌کاران و کارخانه‌های فرآوری بسیار بهتر از سال گذشته شده است و پیش‌بینی می‌شود اگر شرایط اقلیمی به همین منوال ادامه پیدا کند میزان تولید چای نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.