کد مطلب: ۱۴۴۸۴۲

افزایش ۱۰ درصدی خرید نفت ایرانی از سوی کره جنوبی

افزایش ۱۰ درصدی خرید نفت ایرانی از سوی کره جنوبی

واردات نفت کره جنوبی از ایران ۱۰.۶ درصد در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۵ درصد افزایش یافت.

آمار گمرکی نشان داد سئول در ژوئن ۱.۱۵ میلیون تن یا ۲۸۱ هزار و ۳۳۸ بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد. در حالی که میزان وارداتش در مدت مشابه سال گذشته ۱.۰۴ میلیون تن بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، خرید نفت کره جنوبی از ایران در نیمه اول سال میلادی جاری ۵۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۹.۲۷ میلیون تن یا ۳۷۵ هزار و ۵۹۷ میلیون بشکه در روز رسید.

کره جنوبی یکی از مشتریان آسیایی بزرگ نفت ایران از جمله نفت فوق‌سبکی است که به میعانات معروف است. اگرچه ایران در فاصله ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۷ دومین صادرکننده بزرگ نفت خام به کره جنوبی بود، اما آمار نشان داد در نیمه اول سال میلادی جاری به رتبه سوم پس از عربستان سعودی و کویت نزول کرده است.

ایران که عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک است، از مشارکت در توافق کاهش تولید که با هدف مقابله با اشباع عرضه جهانی به اجرا درآمده معاف شده است.

به گفته حسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت، ایران در ماه‌های اخیر حدود ۳.۸ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده و انتظار دارد تولیدش تا پایان سال میلادی جاری به حدود چهار میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

در این بین، واردات کره جنوبی از کویت در ماه ژوئن ۱۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۱.۵۳ میلیون تن یا ۳۷۴ هزار و ۱۰ بشکه در روز رسید. اما کویت همچنان در نیمه اول سال ۲۰۱۷ با فروش ۱۱ میلیون تن یا ۴۴۵ هزار و ۱۲۳ بشکه در روز نفت خام در فاصله ژانویه تا ژوئن که ۲.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت، دومین صادرکننده بزرگ به این کشور باقی ماند.

صادرات نفت عربستان سعودی به کره جنوبی در ژوئن ۱۳.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و به ۳.۴۸ میلیون تن یا ۸۴۹ هزار و ۷۷۲ بشکه در روز رسید. واردات نفت کره جنوبی از عربستان در نیمه اول سال میلادی جاری، ۴.۲ درصد رشد کرد و به ۲۱.۷۱ میلیون تن رسید. د

در مجموع کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان است، ۱۱.۶۱ میلیون تن نفت یا ۲.۸۴ میلیون بشکه در روز نفت در ماه گذشته وارد کرد که در مقایسه با ۱۱.۲۶ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته ۳.۲ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، کره جنوبی در نیمه اول سال میلادی جاری ۷۲.۲۴ میلیون تن یا ۲.۹۳ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که در مقایسه با حدود ۷۱ میلیون تن در مدت مشابه سال گذشته ۱.۸ درصد افزایش داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.