کد مطلب: ۱۳۳۳۷۳

انتخابات شورای اسلامی شهر تهران دچار سیاست‌زدگی شده است

انتخابات شورای اسلامی شهر تهران دچار سیاست‌زدگی شده است

یک کارشناس مدیریت شهری معتقد است اهمیت انتخابات شورای اسلامی شهر تهران دچار نوعی سیاست‌زدگی و بازی‌های جناحی شده است.

مهدی اسدبیگی کارشناس مدیریت شهری در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز ، اهمیت انتخابات پارلمان‌های شهری را وسیع‌تر از آنچه در حال حاضر نشان داده شده دانست و گفت: متاسفانه روند انتخابات به گونه‌ای است که سایه انتخابات ریاست جمهوری به شدت بر روی شوراها سنگینی کرده و به نوعی اهمیت آن نادیده گرفته می‌شود.

اسدبیگی افزود: وقتی اهمیت پارلمان شهری نادیده گرفته شده و سایه سنگین انتخابات ریاست جمهوری بر آن سایه می‌اندازد، رغبت مردم به شوراها کاسته می‌شود و این یعنی پارلمان شهری در سایه مانده که می‌تواند یکی از دلایل تنش‌های موجود بین شورا و دولت نیز همین نوع رفتار باشد.

وی با اشاره به ساختار پارلمان شهری در کشورهای پیشرفته گفت: اصولا ساختار شوراها در جهان سیاسی و جناحی نیست و افراد متخصص به این حوزه ورود می‌کنند و البته این امکان برای اعضای پارلمان شهری به وجود می‌آید که وارد جریان‌های سیاسی شوند.

مهدی اسدبیگی معتقد است: شورا و شهرداری موظفند روند زندگی مردم و شهروندان را تسهیل کنند. بزرگ‌ترین مانع بر سر راه این مهم ایجاد درگیری و تنش بین نهادهای مرتبط و نبود مدیریت یکپارچه شهری و درگیری‌های جناحی و مهم‌تر از همه عدم مشارکت مردم در مدیریت شهر است که متاسفانه در تهران با آن درگیر هستیم.

وی افزود: تجربه ثابت کرده که حضور مردم و مدیریت شهروندان در محلات در اکثر مواقع بسیار کارآمدتر از مدیریت دولتی بوده و معمولا پروژه‌هایی موفق بوده‌اند که درصد مشارکت اجتماعی در آن بالاتر بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.