کد مطلب: ۱۵۱۷۹۱

در آستانه دور سوم مذاکرات برگزیت:

انگلیس به دنبال ایجاد اتحادیه گمرکی موقت

انگلیس به دنبال ایجاد اتحادیه گمرکی موقت

انگلیس که قرار است به طور رسمی و کامل در مارس 2019 از اتحادیه اروپا جدا شود، در نظر دارد در توافقنامه‌ای جدید، تجارت آزاد میان این کشور و اتحادیه اروپا را مورد مذاکره قرار دهد.

در حالی که دور سوم مذاکرات برگزیت در اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شود، هنوز جزئیات برنامه‌های انگلیس درباره مهاجرت و تجارت با دیگر کشورها مشخص نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، دولت انگلستان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد در توافقنامه‌ای موقت، تجارت آزاد میان این کشور و اتحادیه اروپا را مورد مذاکره قرار دهد.

مقامات دولتی قصد دارند طی یک دوره موقت با زمان محدود، پس از برگزیت و با هدف تقویت منافع ملی، این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کنند که به روند عادی فعالیت خود ادامه دهند.

در این بیانیه همچنین آمده است: یکی از تدابیر احتمالی می‌تواند ایجاد یک اتحادیه گمرکی موقت میان اتحادیه اروپا و انگلیس باشد. و در طول این دوره موقت انگلستان هم فرصتی می‌یابد تا فرآیند مذاکره برای روابط تجاری با دیگر کشورها را به اتمام برساند.

فیلیپ هاموند، وزیر خزانه‌داری انگلیس نیز پیش‌تر گفته بود، انگلیس ممکن است به یک دوره انتقالی اما محدود -حدود 3 سال- نیاز داشته باشد تا با ایجاد اطمینان در میان سرمایه‌گذاران، از دچار شدن اقتصاد این کشور به نابسامانی جلوگیری کند.

لازم به ذکر است، رشد اقتصادی انگلیس در یک سال اخیر به طور فزاینده‌ای آهسته شده و اقتصاد این کشور در معرض خطرات بسیاری قرار دارد.

در حال حاضر، شرکت‌های انگلیسی به دنبال وضوح بیشتر درباره سیاست‌های این کشور هستند، و سرمایه‌گذاری‌های خود را متوقف کرده‌اند.

کنفدراسیون صنعت انگلیس که چیزی نزدیک به 190 هزار کسب‌وکار را پوشش می‌دهد، از این پیشنهاد دولت استقبال کرده است.

اقتصاددانان معتقدند، زمان کمی باقی مانده و آنچه در حال حاضر از اهمیت خاصی برخوردار است، ایجاد اطمینان در میان سرمایه‌گذاران برای آغاز مجدد فعالیت‌هایشان است.

محصولات تولیدی در انگلستان، 45 درصد از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد و چیزی حدود 2.7 میلیون نفر در استخدام مشاغل تولیدی هستند. همچنین بیش از 50 درصد از صادرات انگلستان به کشورهای اروپایی فرستاده می‌شود.

اتحادیه گمرکی اروپا این امکان را فراهم کرده که کالاها بدون دریافت هیچ‌گونه تعرفه گمرکی به کشورهای عضو منتقل شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.