کد مطلب: ۶۴۹۱۷

بهمنی: بانکها قادر به پرداخت تسهیلات نیستند

بهمنی: بانکها قادر به پرداخت تسهیلات نیستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر بانک‌ها توان پرداخت تسهیلات ندارندو کاهش سود تسهیلات بانکی اگر برای سرمایه بانک‌ها فکری نشود تأثیر مطلوب خاصی در بازار نخواهد داشت.محمودبهمنی،گفت: سیستم بانکی ما نمی‌تواند پاسخگوی نیاز صنعت به تسهیلات مختلف بانکی باشد. در حالی که کاهش سود تسهیلات به خودی خود می‌تواند یک فرصت

afa600ddd2471e86a68cdf4f6b257517_XL.jpg عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر بانک‌ها توان پرداخت تسهیلات ندارندو کاهش سود تسهیلات بانکی اگر برای سرمایه بانک‌ها فکری نشود تأثیر مطلوب خاصی در بازار نخواهد داشت.محمودبهمنی،گفت: سیستم بانکی ما نمی‌تواند پاسخگوی نیاز صنعت به تسهیلات مختلف بانکی باشد. در حالی که کاهش سود تسهیلات به خودی خود می‌تواند یک فرصت برای صنعت باشد اما در شرایطی که منابع در کشور وجود نداشته باشد این تصمیم اثرگذار نخواهد بود.
وی افزود: دولت باید برای اثرگذاری این تصمیم بدهی‌های خود را به سیستم بانکی پرداخت کند و بدهی به پیمانکاران و سایر بخش‌ها از سمت دولت تصفیه شود تا منابع و نقدینگی در بازار به سطحی برسد که بتواند بخشی از نیاز تولید را تأمین کند و سرمایه در گردش نیز که نیاز اصلی تولید است از محل همین تسهیلات فراهم شود.
رئیس کل بانک مرکزی دولت دهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات اخیر در دنیا نظیر حمله تروریستی در فرانسه،‌ کودتا در ترکیه و استقرار نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس پس از همه‌پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا، گفت: همه این اتفاقات می‌تواند تأثیرات خود را در بازارهای جهانی بگذارد و در برخی بازارها تأثیر افزایشی و در برخی بازارها نظیر بازار سهام تأثیر کاهشی و به تبع آن اقتصاد ما نیز می‌تواند دستخوش تحولاتی شود.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یکی از مسیرهایی است که برای کاهش وابستگی به بازارهای جهانی و در عین حال تعامل مطلوب با دنیا طراحی شد و در شرایط فعلی که محیط پیرامونی ما و سطح جهانی دچار نابسامانی است توجه به توان داخلی و استفاده از فرصت‌های ایجاد شده با افزایش توان تولیدی می‌تواند به نفع کشور باشد.
نماینده ساوجبلاغ تصریح کرد: بعد از تیرگی ارتباط روسیه و ترکیه در صورتی که این آمادگی و توان داخلی وجود داشت که نیازهای تولیدی روسیه را تأمین کنیم می‌توانستیم به سرعت به عنوان یک شریک تجاری جایگزین ترکیه شویم اما این اتفاق رخ نداد. ولی امروز می‌توانیم با توجه به این تجربه و با تقویت توان داخلی برخی از نیازهای دنیا را به تولیداتی که در کشورهای درگیر بحران وجود داشت، تعیین کنیم.
به گزارش ایسناعضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که در بازار طلا و دلار پس از بازگشایی بازارهای جهانی تغییرات افزایشی متأثر از تغییرات هفته‌های اخیر ایجاد شود اما با توجه به اینکه فرانسه و ترکیه هیچ کدام تولید کننده نفت محسوب نمی‌شوند شاید تأثیر کمتری در بازار نفت ناشی از اتفاقات این کشور را شاهد باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.