کد مطلب: ۱۴۵۷۷۰

بيانيه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای تعهد آمریکا بر اساس برجام

بيانيه وزارت امور خارجه در خصوص اجرای تعهد آمریکا بر اساس برجام

وزارت امور خارجه در خصوص اجرای تعهد آمریکا بر اساس برجام بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

رئيس‌جمهور آمريكا در اجرای تعهدات كشور خود بر اساس برجام، اقدام به تمديد توقف تحريم‌های كنگره آمريكا عليه ايران كرد. بر اساس برجام رئيس‌جمهور آمريكا متعهد است با استفاده از اختيارات خود، اجرای تحريم‌های هسته‌ای كنگره آمريكا عليه ايران را متوقف كرده و مرتبا به اين توقف استمرار بخشد.

همزمان، وزير امور خارجه آمريكا نیز بر خلاف تمامی ادعاهای قبلی يک بار ديگر پايبندی ايران به برجام را طی نامه‌ای به كنگره آن كشور گواهی کرد.

در كنار اجرای اين تعهدات، دولت آمريكا به منظور جبران ناكامی خود در قانع كردن متحدان اروپايی برای خروج از برجام، اقدام به اضافه كردن نام تعداد ديگری از اشخاص حقيقی و حقوقی ايرانی و خارجی، به فهرست تحريم‌های يك‌جانبه و غير قانونی خود به بهانه كمک به برنامه موشكی ايران كرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران با محكوم كردن اقدام سخيف و بی‌ارزش آمريكا در اضافه كردن اسامی افراد جديد به فهرست تحريم‌های غير قانونی خود، متقابلا اقدام به تحريم تعدادی ديگر از اشخاص حقيقی و حقوقی آمريكايی كه در ضديت با مردم ايران و ساير ملل مسلمان منطقه گام برداشته‌اند، خواهد کرد. اسامی اين اشخاص به زودی اعلام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.