کد مطلب: ۱۴۴۴۹۵

تشنج در مجلس در پی سخنان کواکبیان به طراحان طرح سه فوریتی

تشنج در مجلس در پی سخنان کواکبیان به طراحان طرح سه فوریتی

در خلال صحبت‌های کواکبیان در خصوص طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد توتال دقایقی جو مجلس بین نمایندگان امضاکننده این طرح و کواکبیان متشنج شد.

مصطفی کواکبیان در مخالفت با طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد توتال گفت: حتی عزیزان موافق این طرح خود می‌گفتند که می‌دانم رای نمی‌آورد. بنده می‌خواهم بگویم مگر کشور حالت جنگی و استثنایی دارد که سه فوریت آورده‌اند؟ می‌گویند برای ثبت در تاریخ است. بنده به ملت ایران عرض می‌کنم برای ثبت در تاریخ نیست. می‌خواهند در مسیر تحولات این کشور چوب لای چرخ بگذارند و قفلی در کار ایجاد کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت خطاب به کواکبیان گفت: شما در مورد سه فوریت صحبت کنید.

کواکبیان هم در ادامه اظهار کرد: وقتی اسامی امضاکنندگان این طرح را دیدم هشت و نه نفر از امضاکنندگان، عزیزان روحانی هستند؛ مگر خیلی تخصص نفتی داشته‌اند؟

در این هنگام تعدادی از نمایندگان روحانی نسبت به سخنان کواکبیان اعتراض کردند و جو مجلس متشنج شد.

این نماینده مردم تهران در ادامه گفت: من مثل بعضی از نمایندگان نیستم که هر روز بخواهم حرف بزنم و اسم کسی را نبردم و هیچ کس نمی‌تواند تذکر دهد.

مطهری در این هنگام اظهار کرد: تشخیص ماده 79 با هیئت رئیسه مجلس است. شما در مورد سه فوریت صحبت کنید و وارد حاشیه‌ها نشوید.

نایب‌رئیس مجلس همچنین از ذوالنور خواهش کرد که سر جای خود بنشیند.

اما علیرغم تذکر نایب رئیس مجلس تعدادی از نمایندگان از جمله احد آزادی‌خواه و نماینده ملایر و ذوالنور با صدای بلند اعتراض خود را به هیئت رئیسه اعلام کردند که نسبت به آنان توهین شده است. در این میان تعدادی از نمایندگان از یک طرف کواکبیان را به آرامش دعوت می‌کردند ولی از طرف دیگر نمایندگان معترض خواستار تذکر در این خصوص بودند. در نهایت مطهری اعلام کرد که حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر به نمایندگی از این نمایندگان تذکر خود را مطرح کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.