خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۳۷۱۴

کرباسیان و شریعتمداری کار خود را آغاز کردند

تشکیل جلسه شورای پول و اعتبار با حضور اعضای جدید

تشکیل جلسه شورای پول و اعتبار با حضور اعضای جدید

اولین جلسه شورای پول و اعتبار با حضور وزرای جدید اقتصاد و صنعت برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، جلسه شورای پول و اعتبار كه با حضور مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت تشكيل شد، رييس کل بانک مرکزی از زحمات و تلاش‌هاي علي طيب نيا و محمد رضا نعمت زاده وزراي پيشين عضو شورا قدردانی و براي اعضاي جديد آرزوي توفيق و سربلندي كرد.
همچنين اعضاي جديد شورا، بر اساس قانون، سوگندنامه شوراي پول و اعتبار را قرائت كردند.
تصویب اصلاحیه دستورالعمل افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی و نیز تصويب مدت زمان بازپرداخت تسهيلات مسكن نخبگان تا ١٥ سال، بخشی از مصوبات جلسه امروز شورای پول و اعتبار بود.
همچنین در این جلسه، گزارشي از اقدام هاي انجام شده بانك مركزي در ماه هاي اخير، از جمله تعيين تكليف و حذف فعالان غيرمجاز در بازار پول و نيز تشريح بخشنامه اخير صادرشده درباره نرخ سود علي الحساب كه به منظور ايجاد تعادل در بازار انجام شده است و در نهايت زمينه لازم را براي عملياتي شدن نرخ هاي سود مصوب قبلي فراهم مي كند، به شورا ارائه شد.
اعضاي شوراي پول و اعتبار ضمن قدرداني از اهتمام جدي بانك مركزي در ساماندهي بازار غيرمتشكل پولي، بر پيگيري و نظارت دقيق براي كسب اطمينان از اجراي مناسب برنامه‌هاي پيش‌بيني شده و ساماندهي مطلوب تعاوني‌هاي غيرمجاز و نيز تقويت ضمانت اجرايي بخشنامه اخير بانك مركزي تاكيد كردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.