کد مطلب: ۱۲۶۳۰۴

تصرف اراضی ملی در تعطیلات به صفر رسید

تصرف اراضی ملی در تعطیلات به صفر رسید

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال با این ادعا که”تصرف اراضی ملی در تعطیلات به صفر رسیده است”گفت:انتظار داریم در نقاطی که نظارت دستگاه‌های اجرایی کاهش می‌یابد نظارت مردمی کارساز باشد و بتواند در کاهش میزان تخلفات موثر باشد. حسین معصوم اظهار کرد: در بخشنامه‌ای سالانه دادستان کل کشور بر لزوم ورود

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه در شورای حفظ حقوق بیت‌المال با این ادعا که"تصرف اراضی ملی در تعطیلات به صفر رسیده است"گفت:انتظار داریم در نقاطی که نظارت دستگاه‌های اجرایی کاهش می‌یابد نظارت مردمی کارساز باشد و بتواند در کاهش میزان تخلفات موثر باشد.

حسین معصوم اظهار کرد: در بخشنامه‌ای سالانه دادستان کل کشور بر لزوم ورود دادسراها به موضوع پرونده‌های زمین‌خواری تاکید شده و برای رسیدگی به آن نیز در نقاط مختلف، کشیک‌های لازم برای حفاظت، مستقر می‌شوند.

وی با بیان این‌که هماهنگی بسیار موثری بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی برای موضوع تصرفات اراضی منابع طبیعی و محیط‌ زیست ایجاد شده است، افزود: یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن و یگان‌های حفاظت منابع طبیعی درحالت آماده باش هستند و مردم می‌توانند اطلاعات تصرفات، تغییر کاربری یا تخلفات را به یگان‌های مستقر و سامانه‌هایی که برای این منظور آماده شده، گزارش کنند. دادسراها نیز آمادگی کامل پذیرش گزارش‌های مردمی را در رابطه با تخلفات دارند.

وی تصریح کرد: یقینا وقتی مردم و شهروندان در موضوعات ورود می‌کنند نتایج خیلی بهتری به دست خواهد آمد. آمارها در چندین سال گذشته نشان می‌دهد که حتی در برخی از استان‌های کشور تصرف اراضی در ایام تعطیلات به دلیل حفاظت کامل به صفر رسیده است.

وی با تاکید بر نقش موثر گزارش‌های مردمی در کاهش تخلفات زمین خواری و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، گفت: با توجه به آنکه وسعت بسیار زیادی در اراضی منابع طبیعی و اراضی ملی در کشور وجود دارد ممکن است در نقاطی با مشکلاتی مواجه شویم که یقینا اگر مردم همکاری لازم را با ما داشته باشند و همانطور که در گذشته نیز همکاری مردمی وجود داشت این همکاری تداوم پیدا کند مطمئنا موردی نخواهد بود که گزارش شود و اقدام قضایی مناسب صورت نگیرد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه در شورای حفظ حقوق بیت‌المالادامه داد: همکاری مردم در شهرها و روستاها بسیار مناسب بوده است. انتظار داریم تا در نقاطی که نظارت دستگاه‌های اجرایی کاهش پیدا می‌کند نظارت مردمی کارساز باشد و بتواند در کاهش میزان تخلفات موثر عمل کند.

معصوم با اشاره به این‌که، مردم، روستاییان، گردشگران در ایام نوروز در نقاط مختلف حضور دارند تاکید کرد: گزارش‌های مردمی و همچنین همکاری مردم، موثرترین راهی است که می تواند به ما در برخورد با پدیده شوم زمین‌خواری و تخلف، کمک برساند. هرجا که مردم حضور داشتند و ارتباط با مردم تسهیل شده و حضور مردمی را تقویت کردیم، نتایج بسیار موثری را گرفتیم که آمار هم این روش را تایید و تاکید می‌کند.

به گزارش تسنیم،وی از مردم خواهش کرد؛ در ایام نوروز، نسبت به محیطی که در آن حضور پیدا می‌کنند، حساسیت لازم را داشته باشند و تخلفاتی را که مشاهده می‌کنند حتما به ادارات راه و شهرسازی، منابع‌طبیعی و جهادکشاورزی و همچنین دادسراها، گزارش کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.