کد مطلب: ۱۵۱۴۰۲

تغییر انتظارات فدرال رزرو با افزایش تورم

تغییر انتظارات فدرال رزرو با افزایش تورم

به دلیل روند نامحسوس سیر صعودی شاخص تورم در آمریکا، مقامات فدرال رزرو تصمیم دشواری را برای اعمال افزایش نرخ بهره بانکی در جلسه ماه آینده میلادی ،سپتامبر، پیش روی خود دارند.

به دلیل روند نامحسوس سیر صعودی شاخص تورم در آمریکا، مقامات فدرال رزرو تصمیم دشواری را برای اعمال افزایش نرخ بهره بانکی در جلسه ماه آینده میلادی، سپتامبر، پیش روی خود دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شاخص تورم آمریکا انتظارات فدرال رزرو را برای افزایش نرخ بهره بانکی از بین برد و احتمالا شرایط تصمیم‌گیری را برای مقامات فدرال رزرو پیچیده خواهد کرد. ضمن اینکه تراز مالی آنها را هم کاهش خواهد داد.

همچنین آمار فعلی تورم آمریکا نشان می‌دهد که فدرال رزرو باید گام‌های بیشتری را در جهت بازگرداندن سیاست پولی ایالات متحده به یک جایگاه عادی‌تر تا پایان سال جاری میلادی بر دارد.

در همین حال، شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا که میزان پرداخت قیمت‌ها توسط مصرف‌کننده‌ها را در یک دسته از سبد کالای خاص و خدمات بررسی می‌کند در ماه گذشته میلادی فقط یک‌دهم درصد افزایش یافت و در ماه قبل از آن تقریبا سیر یکنواختی داشت و در ماه می هم یک‌دهم درصد سیر نزولی به خود گرفته بود.

از سویی دیگر شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا برای شش ماه متوالی روند منفی داشت که در ماه گذشته میلادی بازار نفت بر روی شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا تاثیر گذاشت و یک‌دهم درصد شاخص آن را بالا آورد.

بر همین اساس، شاخص تورم مصرف‌کننده در آمریکا بدون احتساب قیمت مواد غذایی و انرژی در سال جاری میلادی تا کنون فقط ۱.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. در حالی که از جمله مسئولیت‌های بانک فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ اشتغال‌زایی و حفظ پایداری بلندمدت در قیمت‌ها است و شرایط فعلی شاخص تورم در آمریکا مانع از اجرای تصمیمات فدرال رزرو خواهد بود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.