کد مطلب: ۶۴۵۳۷

تمایل انگلیسی ها برای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب ایران

تمایل انگلیسی ها برای سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب ایران

تجارت نیوز:وزیرنیرو ایران درمیزگردی با شرکتهای فعال آب و فاضلاب انگلیس با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب کشورمان، از آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه گذاری از سوی شرکت های انگلیسی در این بخش خبر داد. حمید چیت چیان که در لندن به سر می برد در جریان میزگرد وزارت نیرو

47ab97dbfb1dc9dae6ded8d1917d4881_XL.jpg

تجارت نیوز: وزیرنیرو ایران درمیزگردی با شرکتهای فعال آب و فاضلاب انگلیس با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش آب و فاضلاب کشورمان، از آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه گذاری از سوی شرکت های انگلیسی در این بخش خبر داد.
حمید چیت چیان که در لندن به سر می برد در جریان میزگرد وزارت نیرو با شرکتهای فعال در حوزه آب و فاضلاب انگلیس به تشریح فرصت های سرمایه گذاری شرکت های خارجی در حوزه آب و فاضلاب کشورمان پرداخت.
وزیر نیرو با بیان اینکه طی ۵ سال آینده حداقل باید ۱۲ میلیارد دلار در بخش آب و فاضلاب و تاسیسات آب شیرین کن سرمایه گذاری شود آمادگی ایران برای پذیرش سرمایه گذاری از سوی شرکت های انگلیسی را ابراز داشت.
چیت چیان با اشاره به اینکه ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و کاهش میزان متوسط سطح بارندگی ۲۵۰ میلی لیتر در کشور، تاکید کرد که این امر ضرورت توجه به بخش آب را دو چندان کرده است.
وی تکمیل سدهای در دست اجرا، هوشمندی سازی شبکه آب آشامیدنی شهرهای کشور، ساخت تاسیسات آب شیرین کن، انتقال آب به مناطق کم آب، ساخت تصفیه خانه و توسعه شبکه فاضلاب کشور و نیز مدیریت مصرف آب و ارتقا سطح راندمان آبیاری در بخش کشاورزی از مهمترین برنامه های وزارت نیرو در حوزه آب و فاضلاب برشمرد.
چیت چیان با اشاره به اینکه در سالهای اخیر بخش عمده پروژه ها از طریق بخش خصوصی انجام شده است، از شرکت های خارجی برای مشارکت در پروژه های آب و فاصلاب کشور دعوت کرد.
در ادامه روسای تعدادی از شرکت های آب و فاضلاب انگلیس به تشریح زمینه های فعالیت خود در زمینه تخصصی منابع آب، تاسیسات فاضلاب و آب شیرکن پرداخته و نسبت به تبادل اطلاعات پروژه های مورد نظر وزارت وزارت نیرو و برگزاری سمینارها و گارههای آموزشی با وزارت نیرو ابراز علاقمندی کردند.
همچنین تیم پالمر رئیس بخش تجارت صندوق ضمانت صادرات انگلیس نیز که در این جلسه حضور داشت، امضای یادداشت تفاهم صندوق ضمانت صادرات انگلیس در خصوص تامین مالی طرح های وزارت نیرو در حوزه آب، فاضلاب و انرژی را بیانگر علاقمندی شرکت های انگلیسی برای همکاری با طرف ایرانی ذکر کرده و آمادگی صندوق مذکور برای حمایت از توسعه مناسبات تجاری با ایران را ابراز کرد.
به گزارش ایسنا،وزیر نیرو کشورمان که به دعوت وزیر انرژی و تغییرات آب و هوای انگلیس به این کشور سفر کرده است علاوه بر دیدار با مقامات دولتی با حضور در جمع شرکتهای برق، آب و فاضلاب به تشریح برنامه وزارت نیرو برای سرمایه گذاری در زمینه های مذکور پرداخت. همچنین یک یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت نیرو و صندوق تضمین مالی صادرات انگلیس امضاء شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.