کد مطلب: ۱۵۰۰۲۳

یک نمایده مجلس در گفت‌و‌گو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

توان جذب ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه در بخش نفت

توان جذب 200 میلیارد دلار سرمایه در بخش نفت

صنعت نفت و پتروشیمی کشور به‌تنهایی توان جذب و مشارکت بیش از  ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه را دارد. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب گردشگر و توریسم سلامت، تولیدات کشاورزی، تامین مواد و فراورده‌های معدنی و … اقتصاد کشورمان را به یک ظرفیت جهانی تبدیل کرده است.

نماینده ماه‌نشان گفت: مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری و حضور ۱۰۵ هیات ازسراسرجهان ، ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی کشور را به نمایش گذاشت.

سید مرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تجارت‌نیوز اظهار داشت: نظام اسلامی با پشتوانه مردمی، روزبه‌روز باصلابت‌تر و پویاتر می‌شود.

وی ادامه داد: حضور چشمگیر ۱۰۵ هیات خارجی در مراسم تحلیف، ایرانی مقتدر و تأثیرگذار را به نمایش گذاشت. چنین استقبالی ظرفیت‌های سیاسی و اقتصادی کشور را بیش از بیش بالاتر می‌برد و مؤید این موضوع است که توطئه‌های دشمنان و بد خواهان نظام اسلامی در انزوای ایران اسلامی به شکست منتهی شده است.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس گفت: درحالی‌که مردم ایران قریب به ۴۰ سال است که لذت انتخابات و مردم‌سالاری را چشیده‌اند برخی از کشورهای منطقه، حسرت یک انتخابات را دارند. باید قدر این موهبت الهی را دانست و در حفظ آن تلاش کرد. مردم‌سالاری موجود در کشور و الگو شدن آن، موجب هراس نظام‌های دیکتاتوری است. به همین جهت می‌توان برخی از تحرکات در منطقه را دقیق تحلیل کرد. از آن جمله خریدهای نظامی کلان برخی از کشورها است که به جهت فقدان پشتوانه مردمی صورت می‌گیرد.

خاتمی افزود: توانمندی‌ها و قابلیت‌های اقتصادی کشور به همراه ثبات و امنیت موجود، کشورهای زیادی را برای ایجاد روابط و گسترش آن متقاعد کرده است.

خاتمی یادآوری کرد: دعوت از کشورهای مختلف و حضور گرم آنان نشان می‌دهد گام اول در اجرای توصیه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور در جهت گسترش حداکثری روابط با کشورهای جهان، محکم و پایدار برداشته‌شده است و نوید خنثی شدن تحریم‌های بی‌هدف آمریکا و شکسته شدن ابهت توخالی استکبار جهانی را می‌دهد .این استراتژی توانسته مسیر اروپا و جهان را از امریکا جدا کند.

وی در ادامه با ذکر اینکه اقتصاد ۱.۴ تریلیون دلاری کشور برای همه کشورها جذابیت دارد افزود: صنعت نفت و پتروشیمی کشور به‌تنهایی توان جذب و مشارکت بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه را دارد. ضمن اینکه توانمندی در تولید دانش‌بنیان، جذب گردشگر و توریسم سلامت، تولیدات کشاورزی، تامین مواد و فراورده‌های معدنی و … اقتصاد کشورمان را به یک ظرفیت جهانی تبدیل کرده است.

خاتمی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تعامل مجلس، دولت و قوه قضاییه گام‌های عملی‌تری جهت بهبود فضای کسب‌وکار برای بخش خصوصی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و مشارکت با ظرفیت‌های سایر کشورها برداشته شود و زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی بیش از ۶۰ میلیارد دلاری مطابق با برنامه توسعه ششم، فراهم شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.