کد مطلب: ۶۴۹۶۱

توقف سرمایه گذاری جدید تا ۱۱ ماه آینده

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: سرمایه گذاران داخلی به دلیل نزدیکی به تغییرات ریاست جمهوری حداقل تا 11 ماه آینده نسبت به سرمایه گذاری های جدید در عرصه تولید و اقتصاد اقدام نخواهند کرد.فرهاد فزونی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با سایت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: سرمایه گذاران داخلی به دلیل نزدیکی به تغییرات ریاست جمهوری حداقل تا 11 ماه آینده نسبت به سرمایه گذاری های جدید در عرصه تولید و اقتصاد اقدام نخواهند کرد.فرهاد فزونی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با سایت تجارت نیوزدر خصوص زمینه ورود سرمایه گذاران خارجی در عرصه سرمایه گذاری در ایران بیان کرد: تنش های سیاسی و عدم ثبات اقتصادی مانع ورود سرمایه های خارجی به داخل کشور است. این امر حتی با برجام نیز نمی تواند درمدت زمان کوتاه اتفاق بیفتد. امروز سرمایه گذار داخلی منتظر تغییرات ریاست جمهوری ظرف 10 ماه آینده است و از سرمایه گذاری های جدید خودداری می کنند و این امر ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می آورد.
وی افزود: در شرایط فعلی هیچ سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری جدید نیست؛ لذا حضور سرمایه گذاران خارجی حداقل تا 11 ماه آینده امری بعید به نظر می رسد. در این شرایط دولت باید با شناسایی ظرفیت ها روند افزایش تولید را در پیش گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران همچنین در رابطه با تحقق پیش بینی رشد اقتصادی در سالجاری، اظهارداشت: رشد 4 تا 5 درصدی اقتصاد در سالجاری بدون تردید بر اساس منابعی که در اختیار بانک مرکزی قرار دارد پیش بینی شده است. البته این امر نیز در شرایط ثبات سیاسی و اقتصادی قابل تحقق است.
وی افزود: دولت با استفاده از شرایطی که پس از برجام ایجاد می شود به یکسری منابع مالی بلوکه شده دسترسی پیدا می کند و با استفاده از این منابع سرمایه گذاری های جدید جهت رشد اقتصادی پیش بینی شده، صورت می گیرد.
فزونی بیان کرد: کودتای نافرجام ترکیه ظرف چند روز اخیر کلیه محاسبات اقتصادی آن کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و پیش بینی های اقتصادی به طور حتم دستخوش تغییرات خواهد شد. زیرا در چنین شرایطی عوامل متعددی، تصمیم گیری های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی آن کشور را مخدوش می کند.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: بکارگیری منابع جدید در سیستم بانکی و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی، رونق اقتصادی را محقق می کند. در کشور با توجه به وجود ظرفیت استفاده از سرمایه های موجود باید کارشکنی ها در پرداخت تسهیلات به منظور افزایش تولید ناخالص داخلی و کاهش بیکاری از بین برود.
به گزارش تجارت نیوز محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه نیز چندی پیش اعلام کرد که برجام در همه حوزه ها غیر از حوزه بانکی موفق بوده است. لذا ایجاد سرمایه گذاری های جدید و حتی حضور سرمایه گذاران خارجی نیازمند ایجاد شرایط مناسب سیاسی و اقتصادی است تا در نهایت افزایش تولید واز بین بردن فقر و بیکاری محقق شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.