کد مطلب: ۱۳۳۳۹۰

معاون صنایع سازمان صنعت استان تهران:

ثبات اقتصادی در کشور امکان جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم کرده است

ثبات اقتصادی در کشور امکان جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم کرده است

معاون صنایع سازمان صنعت استان تهران از تداوم ارائه تسهیلات در قالب طرح رونق تولید در سال جاری خبر داد و گفت: ثبات حاکم بر فضای اقتصادی جامعه موجب شده تا فعالان داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در کشور اقدام کنند.

افشار فتح‌اللهی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز ، با بیان اینکه در شرایطی دولت یازدهم تحویل گرفته شد که نوسان قیمت‌ها امکان و شرایط پیش‌بینی و برنامه‌ریزی را برای صنعت و تولید سخت کرده بود، اظهار داشت: آنچه وجود داشت این بود که روزانه وضعیت نرخ ارز، سکه و نوسانات قیمت‌ها تغییر می‌کرد به گونه‌ای که یک تولیدکننده و فعال صنعتی می‌توانست حداکثر برای فعالیت‌های روزمره تولید خود برنامه‌ریزی و مدیریت کند.

وی افزود: در این چهار سال یکی از مهم‌ترین اتفاقات کشور ثبات وضعیت اقتصادی است. به شکلی که در حال حاضر و در طول چهار سال اخیر، که امکان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی بلندمدت برای واحدهای صنعتی فراهم شده است.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به مدد ثبات اقتصادی امکان جذب سرمایه داخلی و خارجی در صنعت و اقتصاد کشور فراهم شده، گفت: در هیچ کجای دنیا اگر سرمایه‌گذار نتواند آینده را پیش‌بینی کند قطعا وارد یک فعالیت و سرمایه‌گذاری بلندمدت اقتصادی نمی‌شود.

به گفته معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، یکی دیگر از اتفاقات خوب و قابل لمس که در دولت یازدهم و پس از برجام روی داده، این است که در سال‌های گذشته به دلیل نبود ارتباطات شفاف اقتصادی با دنیا امکان تامین مواد اولیه، تجهیزات و تکنولوژی را از سایر نقاط دنیا نداشیم، در حالی که امروز ماشین‌آلات و فناوری‌های نوین به کشور وارد می‌شود.

فتح‌اللهی با اعلام اینکه در حال حاضر هر روز بر تعداد و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور اضافه می‌شود، این رویداد مهم را ناشی از ورود فناوری‌های جدید و به‌کارگیری و بومی شدن آن از سوی نیروهای متخصص و تحصیلکرده داخلی در شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد.

وی به افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در چهار سال گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه محدودیت‌های تجارت با کشورهای مختلف برداشته شده، در یازده ماه سال 95 تنها میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان تهران 38 میلیارد و 491 میلیون و 656 هزار و 472 دلار بوده است.

به گفته این مسئول دولتی مقاصد صادراتی کالاهای استان تهران در مدت یاد شده کشورهای چین، امارات، عراق، ترکیه، کره جنوبی، هند، افغانستان، ژاپن، پاکستان، تایوان، عمان، ترکمنستان، ایتالیا، هنگ‌کنگ و ویتنام بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اولویت صادرات کالاهای ایرانی بیشتر شامل چه کشورهایی است، تصریح کرد: به صورت طبیعی اولویت صادرات محصول به کشورهای منطقه و همسایه است، چون به لحاظ هزینه‌های حمل و نقل مقرون به صرفه‌تر بوده و نیز ارتباطات نزدیک‌تری میان آنها با ایران وجود دارد.

فتح‌اللهی در خصوص وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور اظهار داشت: از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نوین نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشتیم. به گونه‌ای که در حال حاضر شاهد صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات آنها در زمینه نانو، داروهای خاص و تجهیزات پزشکی هستیم.

وی به ارائه تسهیلات در قالب طرح اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکل کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این طرح ارائه تسهیلات به 7500 واحد تولیدی هدف‌گذاری شده بود.

وی ادامه داد: در استان تهران 1200 واحد صنعتی توانستند از این تسهیلات استفاده کنند و رقمی که به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شد بالغ بر 1400 میلیارد تومان بود.

فتح‌اللهی از تداوم اجرای این طرح در سال جاری خبر داد و گفت: با ادامه این طرح در سال جاری و سال‌های بعد امیدواریم شاهد وضعیت مطلوب‌تری در حوزه صنعت و تولید ملی باشیم.

به گفته معاون امور صنایع سازمان صنعت، طرح رونق تولید در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی در ظرف 7 سال گذشته طرحی منحصر به فرد بوده که کاملا به صورتی هدفمند اجرا شده و تداوم یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.