کد مطلب: ۱۵۲۱۳۳

جریان برکناری عجیب مدیرعامل موسسه نور

جریان برکناری عجیب مدیرعامل موسسه نور

در حالی حدود ۴۰ روز از انتصاب‌ مدیرعامل موسسه نور گذشته و وی طی تصمیمی عجیب برکنار می‌شود که ظاهرا این تغییر به دلیل اختلاف هیات‌مدیره با مدیرعامل در خصوص برخی از جریان‌ها به ویژه پیگیری پرونده‌های مالی موسسه بوده است.

در روز گذشته -سه‌شنبه- هیات‌مدیره موسسه اعتباری نور تصمیم می‌گیرد تا خسرو خواجه‌حسنی را که حدود ۴۰ روز پیش و با تایید صلاحیت بانک مرکزی به سمت مدیر عاملی این موسسه در آمده بود را برکنار کند. این اتفاق در حالی تعجب‌برانگیز بود که در رابطه با دلیل رخ دادن آن یک منبع آگاه توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در این رابطه ظاهرا هیات‌مدیره موسسه اعتباری نور که چندان مورد تایید بانک مرکزی نبوده است با توجه به این که مجمع عمومی موسسه اعتباری نور هفته آینده برگزار می‌شود و طی آن اعضای هیات مدیره جدید انتخاب خواهند شد و از سوی دیگر با توجه به این که خواجه‌حسنی به عنوان مدیرعامل مورد تایید بانک مرکزی در بین کاندیداهای تایید صلاحیت‌شده برای هیات‌مدیره وجود داشته است، اقدام به برکناری وی کرده‌اند.

اما از دلایل مخالفتی که با خواجه‌حسنی وجود داشته به برخی از اقدامات وی نیز بر می‌گردد، چرا که ظاهرا او بیش از ۳۰ مشاور از موسسه که بیشتر آنها با برخی از اعضای موسسه ارتباط خویشاوندی داشته‌اند را برکنار کرده است. از سوی دیگر وی در رابطه با افشای اطلاعات ۷۴ پرونده اعتباری مشکوک موسسات ریحان‌گستر مشیز و کارسازان آینده به بانک مرکزی نیز اقداماتی داشته که چندان خوشایند نبوده است.

همچنین ماجرای برداشت حدود ۶۳ هزار میلیاردی موسسه نور از بانک مرکزی در حال بررسی بود و این موضوع نیز به نظر می‌رسد مورد اختلاف قرار داشته است.

در حالی مسائل دیگری در رابطه با چرایی برکناری خواجه‌حسنی وجود دارد که بعد از این تغییر هیات مدیره موسسه نور تصمیم می‌گیرد که رضا معمار اصفهانی که هنوز صلاحیت آن از سوی بانک مرکزی مورد تایید قرار نگرفته، عهده‌دار امور جاری این موسسه باشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.