کد مطلب: ۱۴۴۲۵۲

وزیر نیرو:

حذف بودجه لایروبی کارون صحت ندارد

حذف بودجه لایروبی کارون صحت ندارد

وزیر نیرو گفت: پروژه‌های متعددی برای افزایش آبرسانی به شهرها و ارتقای کیفیت آب در خوزستان در حال اجرا است.

حمید چیت‌چیان 19 تیر ماه در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی دو پست برق در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز توفیق حاصل شد تا در شهرستان شوش یک شبکه آبیاری و زهکشی جدید با مساحت بیش از 17 هزار هکتار و در شهرستان رامهرمز نیز شبکه آبیاری و زهکشی جدید با مساحت بیش از 4500 هکتار را به بهره‌برداری برسانیم و امیدواریم در این زمینه تا پایان امروز سه شبکه جدید دیگر نیز در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان این‌که امروز از پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان اهواز بازدید کردیم، افزود: یکی از این پروژه‌ها، تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز بود که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد است. مشکلاتی بر سر راه اجرای این پروژه بوده که باعث عدم تکمیل آن شده است. امیدواریم این پروژه به زودی افتتاح شود زیرا اثرات زیست محیطی بسیار جدی در رابطه با کیفیت آب کارون و آب مناطق شرق اهواز خواهد داشت.

تولید برق مشکلی ندارد / امکان صادرات برق از خوزستان

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز همچنین کلنگ‌زنی دو پست عظیم 400 کیلوولت را در شهر اهواز انجام دادیم. هدف این است تا این پست‌ها در مدت کمتر از سه سال به بهره‌برداری برسند. اجرا و بهره‌برداری از این دو پست، تاثیر بسیار قابل توجهی در پایداری شبکه برق منطقه خواهد داشت و همچنین در بحث جلوگیری از نوسانات ولتاژ نیز بسیار موثر است.

چیت چیان عنوان کرد: در خصوص بحث قطعی برق در خوزستان با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا، گفت: در حال حاضر از نظر تولید برق مشکلی وجود ندارد و برق مورد نیاز استان بدون هیچ مشکلی تولید می‌شود. در این زمینه حتی از منطقه خوزستان توسط چند خط انتقال امکان صادرات برق را داریم. پس کمبودی در تولید برق وجود ندارد.

خاموشی‌ها ناشی از کمبود تولید برق نیست

وی گفت: از نظر شبکه هرچند در برخی از مناطق شبکه، پست‌ها و خطوط با حداکثر بار فعال هستند و به دنبال توسعه آن‌ها هستیم، اما ناگزیر در این شرایط گرمای هوا، حوادثی پیش می‌آید و خاموشی‌هایی که شاهد آن هستیم ناشی از کمبود تولید برق نیست بلکه ناشی از بروز حوادث است که همکاران ما با آمادگی کامل به صورت شبانه‌روز آماده هستند تا از بروز حوادث جلوگیری کنند و در صورتی که شاهد حوادث نیز باشیم برای حل آن اقدام کنند تا مردم در این گرمای هوا دچار مشکل نشوند.

لزوم مدیریت مصرف برق برای پیشگیری از خاموشی

وزیر نیرو اظهار کرد: از همه مردم کشور و به‌ویژه شهروندان استان خوزستان خواهش می‌کنم تا از طریق مدیریت مصرف برق به وزارت نیرو کمک کنند. هر شخص می‌تواند با اندکی صرفه‌جویی در مصرف برق، هرگونه خطر خاموشی را از شبکه برق کشور مرتفع کند.

چیت چیان در خصوص حذف بودجه لایروبی کارون از شورای عالی آب عنوان کرد: این موضوع صحت ندارد و حتما اعتباری برای لایروبی کارون در نظر گرفته خواهد شد.

اجرای پروژ‌ه‌های متعدد برای ارتقای آبرسانی و کیفیت آب در خوزستان

وی با بیان این‌که پروژ‌ه‌های متعددی برای افزایش آبرسانی به شهرها و ارتقای کیفیت آب در خوزستان در حال اجرا است، عنوان کرد: خط غدیر یکی از این پروژه‌ها است که بخش‌های عمده‌ای از این خط اکنون برای آبرسانی به شهرهای اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و شادگان مورداستفاده و بهره‌برداری قرار گرفته است. در این زمینه در حال کار هستیم تا آبی که در این خط جریان پیدا می‌کند، در آینده از آب دز باشد تا شاهد افزایش کیفیت آب در این شهرها نیز باشیم.

وزیر نیرو گفت: در دو منطقه شمال شرق و جنوب شرق استان، طرح‌های آبرسانی به شهرها را در دست اجرا داریم که این طرح‌ها می‌توانند تحول بسیار جدی در بحث آب در خوزستان ایجاد کنند. این طرح‌ها در مرحله اجرایی یا عقد قرارداد هستند و امیدواریم اثرات این طرح‌ها بزودی برای مردم مشهود شود.

چیت چیان در خصوص بحث کاهش تعرفه برق در استان خوزستان، تصریح کرد: آنچه در بحث قیمت تعرفه برق در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، همان اقدامی بود که چند سال گذشته در خوزستان اجرا شده بود. به این ترتیب تعرفه برق مناطقی از سیستان را که وضعیتی مشابه با استان خوزستان داشتند، مشابه استان خوزستان کردیم.

ارزان‌ترین تعرفه برق در کل کشور متعلق به خوزستان است

وی افزود: کمترین تعرفه برق در کل کشور در خوزستان اجرا می‌شود و این مساله شرایطی عادلانه را ایجاد کرده است.

وزیر نیرو در خصوص بحث حق‌آبه طرح مقابله با ریزگردها و طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حق‌آبه این طرح‌ها کاملا مشخص شده است. اخیرا طبق مصوبه دولت، حق‌آبه تمام مناطق را مشخص و به سازمان برنامه و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کردیم.

چیت چیان ادامه داد: در بحث طرح 550 هزارهکتاری باید گفت که این طرح به سرعت در حال اجرا است و وزارت نیرو در این زمینه 45 هزار هکتار شبکه جدید را در دست اجرا دارد؛ این میزان علاوه بر 27 هزار هکتاری است که امروز به بهره‌برداری رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.