خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۳۲۶۶

ادامه حرکت دماسنج بازار سرمایه در کانال ۸۲ هزار واحدی

ادامه حرکت دماسنج بازار سرمایه در کانال ۸۲ هزار واحدی

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در این هفته دماسنج بازار سرمایه با رشد ۵۸ واحدی مواجه شد و شاخص آزاد شناور نیز ۱۱۴ واحد رشد کرد.

امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با ۵۸ واحد رشد به رقم ۸۲ هزار و ۷۵ واحدی بالا رفت، همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۳۳ واحد رشد به رقم ۱۷ هزار و ۶۸۸ واحدی رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص آزاد شناور پس از ۱۱۴ واحد رشد در تراز ۹۰ هزار و ۱۵۹ واحدی قرار گرفت و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۴۹ و ۸۲ واحد رشد کرد.

امروز توسعه معادن و فلزات، کشتیرانی جمهوری اسلامی و ملی صنایع مس ایران به ترتیب با ۴۰، ۳۹ و ۲۰ واحد تاثیر مثبت روی دماسنج بازار بیشترین نقش افزاینده را داشت و در طرف مقابل بانک ملت، شرکت ارتباطات سیار و پالایش نفت تبریز با ۴۰، ۲۸ و ۲۵ واحد تاثیر منفی بیشترین نقش کاهنده را در نوسان بازار سرمایه داشت.

در سومین روز معاملات تالار شیشه‌ای در گروه فرآورده‌های نفتی ۴۳ میلیون سهم به ارزش ۱۹ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

فلزات اساسی نیز شاهد دادوستد ۵۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۱۶ میلیارد تومان بوده است در این گروه اکثر سهم‌ها روند رو به افزایش در قیمت پایانی را شاهد بودند هرچند این افزایش چندان زیاد نبود.

در گروه خودرو نیز امروز ۷۴ میلیون سهم به ارزش ۱۲ میلیارد تومان در ۷۲۷۵ نوبت مورد دادوستد قرار گرفت. در این گروه تعداد زیادی از سهم‌ها روند رو به کاهش را در قیمت پایانی تجربه کردند با این توضیح که این کاهش عموما کمتر از نیم‌درصد بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۲۳ میلیارد تومان رسید که ناشی از دست‌به‌دست شدن ۵۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۵ هزار و ۴۴ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۶.۲ واحدی مواجه شد و به رقم ۹۲۹.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس تهران عدد ۲۶۹ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات ۱۸۷ میلیون سهم بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.